onsdag, april 1

Islossning

Nu börjar det släppa.

¤ Idag koppelpromenad med alla hundar och inget bus och dragande.

¤ Första ordentliga passivitetsträningen på klubben

¤ Börjar säga till när han behöver gå ut

Var på HUS möte på klubben och presenterade mig. Längtar efter att få hålla kurser igen, tycker verkligen om att instruk(s)töra. Anser att det är en viktig uppgift som SBK har. En av HUS medlemmarna hade en liten malledam på 8 veckor med sig. Pep tyckte att hon var spännande, nos nos sa han mest hela tiden. Leka ville hon dock inte. Vilket Peppen accepterade, han är bara för bäst!

Sedan var det dags för medlemsmöte, massor med människor. Pep i koppel för att jag vill att han ska lära sig att koppla av i den här miljön. Det tog väl ungefär en timme, svårt att koppla av när en liten valpflicka springer omkring och undersöker miljön. Men tillslut hoppade hon upp hos matte och då la sig Peppen ned och vilade och tillslut så pass att ögonen gick igen och han låg på sidan. Skönt! Har varit lite orolig för det där, då han har så lätt för att komma igång. Men det ska nog bli ordning på honom oxå en vacker dag.

Ska börja gå med på en kurs för att se om det är någon skillnad på hur de jobbar vid den här klubben. Det blir en tävlingslydnadskurs, *gnuggar händerna* de allra roligaste kurserna. Men det är ju grundkurserna som är viktiga för hunden i samhället. Det är en större utmaning med de kurserna, andra problem och andra lösningar.

6 kommentarer:

Terese,Trixa&Molly sa...

Vad bra det går för er - duktiga ni!

Visst är det kul att undervisa. Jag längtar till jobbet. :)

Kram

Linda sa...

Håller med er om att det är roligt att undervisa... längtar redan till sommarkursen på högskolan. :)

Vad duktig han är som har börjat säga till...!

Mackan sa...

Men hårar Peppen redan? Det gör inte Ross. Eller jo, nu drog jag i pälsen och det lossnade faktiskt lite. Öh...jag har fyra fällare hemma. Fast Aussien är extrem på att fälla. Sheltien fäller mer tussar bara medan Aussien fäller hår, hår och hår. :D

För att inte tala om all sand!!! Nu när vi har fått vår.

Vad duktig han var på klubben! Och att han säger till. Har märkt små tendenser på Ross, han springer till dörren om jag råkar vara i närheten, men är jag inte det pinkar han inne lika naturligt som ute.

Trevlig helg!

Monica sa...

Härligt att läsa att ni är på gång, om du blir less på passivitetsträningen kan du ju bara ägna Fabbe en tanke, så törs jag nog lova att suget kommer tillbaka! ;)

Ninna O LiloOStitch sa...

Visst är det härligt att kisspölarna är ett minne blott =0)
Bra at du ska hålla kurs , det finns för få duktiga instruktörer inom SBK.
Trevlig helg

Mackan sa...

Jag stal en bild på Pep. Ok?
/Farmor

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: