onsdag, april 8

Bästaste

Igår var Pep med på lydnadskurs. Det är ett sånt ypperligt tillfälle att träna passivitet att jag bara inte vill låta det gå förbi. Än så länge har han varit helt underbar. Försökt busa lite men när det inte funkar så kan han hitta på något annat men inget gnäll eller skäll. Efter att deltagarna varit ute och arbetat praktiskt så fick han komma in igen (låg i bilen under tiden jag instruktörade) då la han sig ned på en gång och somnade. Detta trots att det gick folk hit och dit, att det levde om på övervåningen och folk som pratade högt så låg han bara och sov. Jag tror att passiviteten kommer att lösa sig av sig själv. På plan eller i skogen är det ju bara att vara tydlig i vad som gäller, arbete eller fritid. Han verkar vara en cool kille med en fungerande av och på knapp.

Träffade en aussie uppfödare på klubben igår, Faroflox. Det var trevligt som vanligt och hon verkade vara på gång med lite lydand så har jag tur kanske jag kan haka på där när Peppen blir lite äldre. Vem vet. Hon precis som andra med aussieöga, inklusive Isabelle, har sagt att han är en riktigt stilig kille så kanske ska jag ta och anmäla oss till utställningen på klubben i juni. Pep fick även kampa lite med en annan tjej och det sa han verkligen inte nej till. Underbara lilla Pep.

Nu till något helt annat den här veckan har jag tvingats till att träna koppelpromenader. Bilen har ett läckage och jag vill inte köra den i onödan. Imorgon ska jag till verkstaden och då får jag veta... hjälp! Hoppas att det är något lätt som de kan fixa under förmiddagen för vi hade tänkt fira påsken i Lovikka. I alla fall så har det gått över förväntan, det är inte det allra lättaste att ge sig ut med tre hundar i stadsmiljö. Det kräver en stor dos tålamod och en lite smågalen hundägare.

Allt detta koppelpromenadande har lett till en hel massa grusduschning. När Pep vet att det är duschen som gäller (de får stå utanför dörren och vänta tills jag fixat klart) så springer han med raketfart in i duschen så fort jag säger åt dem att komma. Först in och sist ut.

I morse blev jag less, Ixxi fick bada och en massa päls åkte bort.


Nu efter några repor med borste, kam och sax ser hon ut så här

Det kanske inte syns så mycket men det är en hel del päls som åkt av.

Det är en hiskelig tur att Pep inte flyttade till oss nu. Ixxi är skendräktig och har ordentligt med mjölk i sina juver.

Spenarna är alltid stora men juvren brukar inte hänga ut så här annat än när hon har haft valpar eller är skendräktig. Hade Pep flyttat till oss nu så hade han haft fri tillgång till mat, för Ixxi är inte den som nekar någon till något. Ojojoj vilken cirkus det hade vart!

2 kommentarer:

Mackan sa...

Balanserad som far sin. Klart du ska ställa ut din vackra pojke!
KRAM

Teres,Trixa&Molly sa...

Vad duktig han var som höll sig lugn. Vi tränar passivitet varje dag. Tar det säkra för det osäkra.

Spännande om du ställer ut. Klart att han är en fining.

KRAM

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: