tisdag, april 28

Krokodil

Igår regnade det hela dagen. Hade önskat att det öste ned så att allt grus och sand skulle rinna bort, men det var fjösregn för hela slanten. Pep tyckte dock att det var superspännade. Första regnet och spralligare Pep får en leta efter. Han var helt galen som en unghäst på grönbete ungefär. Rejsade uppför snö/grus högarna, hoppade och studsade fram som en känguru. Alla de skratt som han gav mig behövde jag verkligen igår. Han vet hur han ska få sin matte på gott humör den lilla.

Jag ska nog visa dig


Snart har jag dig


Nu är du fast


Aldrig får jag vara ifred


Giraffen


Till den som är obersvant så har höger öra nu ställt sig upp medan vänster som tidigare stod hänger ned.

Pep har lärt sig att ta sig upp i vår säng. Det gillar jag inte, den är på tok för hög för att en liten valp ska vara där. Vi har en gammal loftsäng som jag kapat benen på och den är 60 cm hög. Jag vill inte att Pep ska hoppa ned från den själv. Han har dock värdens häftigaste teknink när han tar sig upp. Först hoppar han, men han tar sig inte hela vägen upp så utan han landar på magen och sedan krafsar han sig upp resten. Ellas frizon är inte längre fri. Det går vilt till mellan dem nu och Ella har börjat visa honom att hon inte gillar hans allt för hårdhänta fasoner. Han får inte hoppa upp på henne, öhh, han får ibland inte ens gå i närheten av henne när hon ligger i soffan. För det kan ju tänkas att han hoppar upp. Jag tycker att han respekterar henne bra och göra han inte det så fräser hon till ordentligt. Han börjar ju bli riktigt stor nu i jämförelse med henne.

Två tänder är nu tappade vad jag sett. Så skönt att det kommit gång.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja, öronen lever verkligen sitt eget liv just nu för de små, man får hoppas att det stabiliseras. Athos är 1 år och hans pendlar fortfarande mellan häng och ros beroende på dagsform, lite lustigt faktiskt. Angående tänder så är Jin uppe i 7-8 tappade, 4 nya. Bra det för han har nött de gamla något fruktansvärt... :S

Du kan inte ställa något bredvid sängen, typ göra ett halvsteg så att han inte behöver dunsa ner?

ellapix sa...

Har funderat på det men då jag inte tror att han skulle vara förståndig nog att använda en sådan, (Det är mycket bus och lek runt sängen.) så går jag den enkla vägen och stänger dörren till sovrummet.

På nätterna sover han gott på golvet och försöker inte ta sig upp.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: