torsdag, april 16

Träningsdagbok

Fotpos - Utomhus, på klubben. Något nytt, här har vi inte tränat tidigare. Men då vi var ensamma på gräsplanen tyckte jag att det var dags. Vi har inte tränat ute så mycket så jag började med att sänka kriterierna lite, tills Pep fattade galoppen. Han tänker bra vid ingångarna och han har redan nu en tight och bra pos. Den kan skifta lite framåt och bakåt men inte utåt och innåt. Har själv bestämt att jag vill att när han sitter ska hans framtassar vara placerade vid mitten av min fot. När vi rör oss skall bogen vara ihöjd med mitt ben. Kanske ändrar jag mig till framtasspos där med. Vi får se har inte bestämt mig vad som blir bäst. Det är annorlunda med en stor hund. Men ikväll jobbade vi bara med ingången.

Inkallning - Utomhus, på klubben. Ofrivilligt. Skulle bara kolla lite vad han har för fart mot mig så när han hittade något intressant backade jag bakåt och när jag var tillräckligt långt borta ropade jag. Bra fart och så smack så satt han där! Vi har aldrig tränat och jag tänkte först inte på det. Är ju så van från de andra hundarna att jag först inte fattade. Men så helt plötsligt så såg jag att han ju satt där vid sidan och väntade på sitt karra. Ibland är han för smart för mig.

Ligg - Utomhus, på klubben. Nytt underlag, men inte alls lika konstigt som snö. Gjorde dock bara några lätta ligg. Inga utmaningar då miljön var ny och underlaget.

I det hela var Pep på och tyckte att det var kul som tusan. Jag tycker han har väldigt bra koncentration för att bara vara 4 månader.

Blev även lite passivitet under teoripassen. Han vill gärna tugga koppel när inget annat finns att göra, grr. Gillar inte att måsta vara inne och peta på honom när han ska "passifiseras" haha.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: