måndag, april 20

Träningsdagbok

Helgens bravader - oftast brukar vi ju inte träna något alls på helgerna men nu var det ju kurs.

Ingångar - Utomhus med störning av både kraftig vind och en BC och en aussie. Dock skötte Pep det väldigt bra. Som vanligt lite sänkta kriterier när det introduceras nya svårigheter. Han jobbade på som bara den och glömde bara bort sig någon enstaka gång.

Ligg - Samma störning som ovan. Det var mycket svårare. Det blev många sätta sig först och sedan lägga sig. Kanske för att vi tränat ingångar först. Men jag tror att störningen fick honom att sätta sig ned och titta och då är det svårt att komma ihåg att en ska stå upp. Nåja jag tar med mig det här och glädjs över de fina lägganden han faktiskt gjorde. Vi fick till och med ett väldigt fint under rörelse.

Stå - Inomhus. Nu kan jag röra mig ganska fritt runt honom. Det svåra är att röra sig in mot fotpos. Men det ska nog gå det med. Började lite smått att träna in stå från rörelse och fick till några riktigt fina. Nästa steg är att se om han lyssnar till stickordet.

1 kommentar:

Linda sa...

Haha, det var ett smart sätt att se på saken (ang. inlägget i min blogg). Jag misstänker att Jin är en cykel med påmonterad moppemotor, han är cool men vevar man upp honom så kan han övertända. Han går från 0 till 100 om man trycker ner pedalen för hårt, men tack och lov har han världens effektivaste avknapp... :S

Men som sagt, det jag klurar på har inte med arbetsvilja eller träningsdelarna att göra; det är tuffheten jag saknar. Go:et går att arbeta fram hos en hund om det saknas men han har ingen medfödd hårdhet, och en aussie SKA ha ett visst mått av tuff/hårdhet.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: