måndag, april 27

Ny vecka nya tag

Ringde jobbiga samtalet till veterinären, fick jobbiga beskedet att jag inte får komma in med Ixxi förrän nästa måndag. Känslorna åker berg och dalbana. Ena stunden gråt gråt gråt och inget hopp om liv nästan stund glädje och kärlek. Tror inte att det här är bra för mig...

Pep växer så det knakar, ser ut som en riktig tonåring för tillfället. Långa ben och gänglig som tusan. Var till lydnadstävlingen på klubben i söndags och nu börjar Pep känna igen vägen. Gnäll gnäll låter det i bilen när vi svänger av från E4an. Klubben börjar bli ett roligt ställe. Passivitet stod på schemat och jag tycker nog att vi löste det. Pep fick inte hälsa på en enda hund trots att det var ett helt gäng med supersöta små valpar av kelpie sort där. Vi höll oss långt borta, så att jag inte skulle bli lockad. Människor hälsades det dock på från både höger och vänster. Det är lerigt och fint så Pep lämnade märken på mer än en människas byxor.

Imorse hade Pep lite ont i benet, höger framben. Den redan oroliga matten byggde luftslott av faror. Men nu några timmar senare så låter det inget alls ur honom när jag sträcker och trycker. Så det var nog inte något jag ska bry mig om. Hade jag inte redan varit inne i orolighetens land hade jag nog inte gjort det heller. Men den här veckan kommer jag nog att gå som på nålar vad det gäller hundarnas hälsa. Ingen förutom Ixxi får visa några som helst tecken på smärta eller sjukdom, då gräver jag ned mig...

Har planerat att åka till Umeå till helgen, där är det barmark så vi ska passa på att prova sök och spår. Det kommer att bli skönt att koppla bort alla sjukdomar även om det bara är för några dagar.

Nu ska jag snart åka och laga höger framdäck till bilen, punka. Men men de sa på gummistället att de skulle fixka mitt däck för en liten lite slant så jag tycker inte att det är så farligt. Det är värre att köra omkring med det lilla lilla extradäcket monterat... ojoj vad folk tittar.

Ska försöka ta lite bilder på giraffen senare idag...

1 kommentar:

Ninna&Lilo&Stitch sa...

Sjuka /skadade vovvs är inte kul känner med dig..... =(
Jag kommer hem den 3/5 em. om du är kvar då så kanske vi kan ses ?
Kram

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: