måndag, april 6

Beteenden

Pep har ytterligare ett beteende som jag inte känner igen från tanterna. Jag tror att det är ett vallningsbeteende, men då jag inte är så bra på den biten kanske någon annan kan avgöra.

Det han gör är att han stänger av vägar och styr dem.

Vi säger att någon av tanterna är på väg mot soffan, då kan han ta en annan väg och "styra bort" dem från soffan. Sedan nafsar han dem väldigt mycket i hasorna. Framförallt när han vill ha igång lite lek. Men det har jag bara sett han göra ute. Inne är det frambenen som gäller som för vilken annan hund som helst.

Ella har även börjat skvallra när Pep leker för mycket med Ixxi. Då kommer hon till mig och skäller uppmanande. "Nu är han där igen, gör något. Rädda henne!"

Om ni tycker att bloggen ser konstig ut är det för att den numera hänger ihop med http://pep.knows.it

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja det är vallningsbeteenden..hihi kram isabelle

ellapix sa...

Va roligt! Då måste jag ju verkligen ta och prova på lite vallning. Ska kanske ta och höra mig för hos de som vallar här i kring om jag får komma och hälsa på lite får...

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: