söndag, mars 1

Full ös medvetslös

Igår var det full rulle. Solsken på förmiddagen så vi tog en sväng med alla hundarna ut på havet. Vi var inte ensamma om den tanken. Fullt med människor och liv. Skidåkare, barnvagnar, bobåkare och längdskridskoåkare och framförallt människor på promenad. Pep har kommit på att människor är trevliga saker, alltså inte bara de som kommer hem till oss utan även de utanför dörren. Huja. Då jag inte vill skapa någon dum rädsla, tog jag bara lugnt på honom kopplet efter att han smitit fram till två personer. Så att vi fick gå i fred. Jobbade lite med att hålla koncentrationen på mig istället. Skidåkare var oxå trevliga, han ville bara sätta iväg med dem. Barnvagnar och snowracers däremot, nja säger Pep. Inte så att han blir rädd men lite konfunderad över dessa konstiga saker.

Sedan en sväng till affären. Pep övade sig på att vara i bilen. Inga som helst problem efter den promenaden. Han sov som en stock när vi kom tillbaka. Så skönt att han klarar av att slappna av i bilen.

Vid femtiden kom husses bror med familj på besök. Två barn. Yiippii sa Pep och hade inte alls ro att ta det lugnt trots att han var helt övertrött. Tillslut fick jag lägga in honom i buren och lägga en filt över så att han inte kunde se oss. Då klarade han av att somna. Det är svårt att vila och sova när det är full rulle runt omkring.

När barnen åkt kom två kompisar över. Lite lugnare sällskap men ändå hur roligt som helst tyckte Pep som fortfarande var lite uppe i varv. Först efter några race med Ella kunde han lägga sig i sitt hörn och sova. Sedan sov han hela resten av kvällen och när jag gick och la mig gick han självmant in i buren och la sig att sova på en gång.

Idag - söndag - har det varit otroligt lugnt och Pep har för andra gången legat och sovit i min famn. Det är så mysigt att jag nästan gråter. Han är en intensiv hund och när de få tillfällena av avslappning i famnen kommer så stornjuter jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket härligt liv han har lille Pep!

Anonym sa...

Ja känner igen den intensiteten , full rulle tills man stupar , sen en liten trasa som somnar i ens famn , underbart, de stunderna skulle man vilja frysa.

Linda sa...

Japp, det är härligt när de ligger och gosar efter lekrusningarna. Vi har ju fått en såndär rackare som bara plösar ihop så fort man petar på honom oavsett pågående aktivitet så det blir en hel del gos här med. :) Längtar nästan tills han klarar av att ta sig upp i sängen också, han blir säkert en bra huvudkudde... Jag och Henrik brukar säga att halva sängen är våran, resten kan de (djuren) samsas om. Fyra katter och två hundar tar ju lite plats så dubbelsäng är ett måste.. ;)

Kul att höra att Pep har bra föremålsintresse, blir säkert nyttigt senare. Jag undrar om Jins kattintresse går att använda i brukset... haha.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: