måndag, mars 23

Vardag igen

Det kommer bilder jag lovar. Men det är så trist för tillfället, datorn hänger sig varje gång jag sätter in en usb kabel. Så även om jag tagit kort är det så trist att ladda över dem i datorn.

I morse passade jag på att ta en långprommis med tanterna redan på morgonen. D jobbar kväll och tar därmed sovmorgon. Så han var hemma med Pep. Men jag tror inte att Pep var medveten om att husse var hemma. När vi gick fick han ett ben och när vi kom hem så kom D precis nyvaken ut ur sovrummet. Han hade sovit som en stock och jag hade glömt att öppna dörren till sovrummet. Pep hade legat själv i vardagsrummet och varit hur lugn och fin som helst. Han är trygg i sitt hem helt enkelt. Fina lilla Peppen. Jag trodde nog att han skulle bli lite orolig och gå in och kolla in om husse var hemma. Men icke sa nicke. En hel timme har han varit "själv".

Nu när det är måndag ska vi ta tag i träningen igen. Helgerna brukar vi ha som gos och mys dagar då vi bara lullar på. Det kan vara nog så tröttsamt för Pep som det är, med besök och grillningar och sånt.

3 kommentarer:

Linda sa...

http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=KL022

Klicker OCH targetstick, i ett. :)

Anonym sa...

Duktiga, trygga Pep.
Eran vardag låter inte helt fel. Mysigt...
Längtar tills du kan/orkar lägga in alla de där bilderna.
Ha det gott!

Anonym sa...

Åh i lördags när jag tog morgon promis med Skippo och Ammi hade Rosso satt sig vid dörren och ylat högljutt. Husse som låg och sov ropade på honom och han hälsade glatt men sprang sedan och fortsatte sörja högt vid ytterdörren. Åhnej, en till mattegris ;) ha ha
Ändå hade han varit vaken länge och skulle sova. Nisse var också hemma, gammelhunden.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: