onsdag, mars 11

Storleken har ingen betydelse

Igår när jag var ute med tanterna på kvällen så fick jag åter igen kommentarer från förbipasserande människor. "Så lydiga de är" "Men oh så duktiga små!"

Jag förundras över detta. Började så klart att fundera och studerade sedan alla hundar jag mötte ingående. Brukar strunta i dem annars. Det var inte en enda av hundarna av mindre raser som kunde göra "fina" passeringar. De skällde, bjäbbade, drog i flexit eller var rädda. Så det är kanske inte så konstigt att folk tycker att mina små tanter är duktiga. De går lösa och gör som jag säger.

Nåväl det fick mig att fundera, jag tror inte att jag kommer att få samma reaktion kring Pep när han blir stor. Omvärlden har en helt annan förväntan på stora hundar. Små "får" bete sig illa utan att det räknas. Stora ska vara lydiga. Jag har själv lite svårt att förstå det, inte att stora ska vara lydga. Alla hundar ska vara lydiga. Tycker att storleken inte borde spela någon roll, det gör det ju inte för den hundrädde. Mycket märkligt det där.
Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: