onsdag, mars 4

Saker på hjul

Jag hade kameran med mig, jag lovar. Men kameran hade ätit upp sina batterier utan att säga till.

Idag har Pep varit på stan ytterligare en gång. Den här gången fick han träffa några sparkar, en permobil, två rullatorer och en massa människor som tyckte att han var det sötaste de någonsin sett. Jag kan inte annat än att säga att de har rätt. Vi satte oss i ett ganska stimmigt hörn om det nu går att säga att det finns ett sådant i Piteå. Där satt vi i lugn och ro och tittade på bilar, barnvagnar och människor som gick förbi.

Klickade lite för kontakt. På vägen hem började jag klicka ordentligt för kontakt. Belönade när han gick med mig i stället för att nyfiket gå fram och hälsa på allt och alla. Det gick väldigt bra.

När vi kom hem gick vi upp och hämtade de rastlösa tanterna. Det blev bus som bara den. Jag fattar inte hur jag ska lära honom att han inte får leka i koppel när Ella inte kan hålla sig lugn? Det är som att hon är valp igen. Men en sak har han i alla fall förstått och det är att när vi väntar på hissen så sitter man och när vi åker hiss så sitter man. Alltså inget lek och bus där inte. Hur galet det än varit sekunden innan. Med lite vilja ska det väl gå att få till koppelrundorna med.

Ps.
Glömde bort att berätta att Pep badat för första gången idag. Han var så nyfiken av sig och följde med Ixxi in i duschen. Hehe, elaka matte sätter igång vattnet och så har Pep fått prova på hur det känns. Inte så värst konstigt. Han har ju sett båda tanterna råka ut för det och de verkar ju inte bry sig det minsta. Alltså kan det inte vara farligt.

Personligen är jag så glad över att jag inte måste träna pälsvårdsgrejer med honom. Ni vet lära valpen att ligga stilla när den blir borstad. Eller att stå ut med en fön som blåser över hela kroppen. Eller att matte reder ut tovor och att fortfarande ligga helt stilla. Det känns helt underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja visst är det skönt med en lättskött päls. Fy vad jobbigt att föna och reda ut tovor.

Vad duktig han är som håller kontakt när ni är ute!
Jag ska träna stan idag igen och så ska jag försöka ta kort när vi klickar lite.

Ha det gott!
PS. Vill fortfarande se bilder på sötaste. Du har väl laddat batterierna nu?

Maria sa...

Snart kommer alla i Piteå att vilja ha en egen Pep :)

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: