måndag, maj 18

Svåra tider...

Pepsson kommer att ha några tuffa veckor framför sig nu. Ella löper. Hon vill inte leka, inte ha honom nära. Hon kan till och med morra eller skälla till på honom i sömnen. Han gör allt för att få igång henne men hon bara surar på sig ännu mer. För tillfället har jag en tik som lyfter på benet oftare än min hane... på tal om det så har Pep börjat lyfta på benet lite smått. Men bara när han pinkar mot stolpar, tror att han behöver ett mentalt ben för att klara av det. Vingel vingel säger han och ibland så går det inte så bra. Ella är säkrare, dock lyfter hon inte upp sitt ben lika högt.

Varför det här är tufft för Pep är inte för att hon säger till honom utan för att han inte har någon att leka med. Leka är bortsett från att få godis det bästa han vet. Kanske innebär det att han kommer att lära sig att bara gå på promenad oxå inte enbart leka sig runt så fort kopplet åker av.

Idag hittade jag min grusplan, men det var en allt för störig miljö och Pep fattade inte alls vad han skulle göra. Stoppade munnen full i grus och tuggade runt det så fint. Matten slet sitt hår och insåg att idag inte var dagen för den här sysslan. Gick istället bort till biblioteket och pratade med D, fjärrlånade en bok, Nosarbete av Maria Hagström, som jag oxå lämnade inköpsförlag på. Tydligen fanns den på 44 folkbibliotek men inte här i Piteå. Intresseklubben antecknar. Hur länge sedan var det inte jag sa så. Måste plocka upp den där härliga frasen igen. *ryser* jag ogillade den redan när den var populär ska jag väl tillägga.

2 kommentarer:

Mackan sa...

Men du, nu får han jobbigt lilla Peppen med löphynda i huset. :) Jaså, han har också börjat lyfta på benet. Läste att Jin gör det med. Inte Dojan - än. :)

Hur lång liggtid har du på spåren? Medvind och sidovind är bra i inlärningen som du skriver, men låt det gärna ligga 1 timme också för att spårkärnan ska centreras mer. (står i nosarbete ;) )

Vad roligt och spännande med både vikariatet och intervjun!

Fina bilder på stranden. De har samma pälstyp gossarna. :D

Ha det fint!

ellapix sa...

Ja inte har han det lätt. SurElla i löp är inte någon rolig lekkamrat. Men kanske är det så att löpet motiverar henne att sätta gränser för det är hon inte bäst på. Inte med Pep i alla fall. Han säger lek med mig hon säger morr, han säger jo men kom igen då tanten det svänger ju, Ella säger morr. Snälla snälla prrlleeass och Ella ger sig och leker.

Spåren hade legat en timme, men snustorrt i backen.

Hur tror du att deras päls kommer att bli när de blir vuxna. Skippo eller Billie?

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: