måndag, maj 25

Avslappnad arm

Ni vet den där känslan av frid som kommer till en ibland. Det var ett tag sedan jag kände den när jag var ute på promenad. Av förklarliga själ. Men nu har det hänt något, två promenader har jag gått med båda armarna hängandes avslappnat vid sidan. Det är så underbart! Igår när det hände så blev jag bara så lycklig och kände att det kommer nog inte att vara så jobbigt att gå ut med tre hundar om de kan gå så fint vid min vänstra sida redan nu.

Men så fort jag tänkt den tanken så fick Pep ett av sina många bryt och bara jagade runt som ett litet jehu i kopplet. Så det var bara att stå stilla och vänta ut honom, för går jag in och "pillar" på honom blir det bara värre. Så vänta tills han rusat av sig och sedan gå igen. Det gick inte många meter så var vi inne i vårt fina lugn med avslappnade armar igen. I just love it!

Däremot visade han något annat som jag inte älskar igår oxå. Vi hade gått elljusspåret och var precis påväg därifrån. Vid en ganska smal stig möter vi en liten dvärgschnauser. Den är överenergisk och Pep blir så till sig att han både morrar och hoppar mot hunden. I lek så klart, men jag gillar det inte! Jag säger till och han lyssnar så fint. Han blir nästan förvånad när jag säger till eftersom jag gör det så sällan. Men så beteer vi oss inte i den här familjen. Vi ska kunna passera andra hundar på en skogsstig utan för mycket stök och bök. Med tre stycken så krävs det extra mycket från alla parter.

Ja så var det måndag kl 08.31 och det verkar som att jag inte behövs som vikarie idag.
Väntar fortfarande på svar..

1 kommentar:

Mackan sa...

Hej
Du får gärna lära mig om RSS. Maila eller ring vettja.

Har Peppen tappat tanden än? Ross hade en som satt kvar längre än de andra men den lossnade när han tuggade på katten en dag.
Nisse Sheltie fick jag lov att gå till vet och dra ur en mjölkhuggis på.

Vi tränar också på att uppföra oss på promenader. :)

När jag var borta i helgen hade P lärt Rosso att det var ok att ligga i sängen bredvid honom. Gissa vem som fick ta det grymma att lägga ner honom på golvet igår?

hoppas du blir utringd. Ha det fint!

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: