torsdag, maj 7

Ixxi rapport

Nu börjar det se ut som en ordentlig sjukdomsutredning. Idag har vi varit och undersökt hjärtat. Som jag sa tidigare tyckte veterinären att det slog ojämt, tre slag och uppehåll, tre slag och uppehåll. Ja det kunde vara någon nerv som låg i kläm som helt enkelt irriterade på tarmen så att den inte läkte. Men så var inte fallet eller i alla fall berodde det inte på hjärtat. Alla veterinärer var såå imponerade av hennes sätt. När de tar ett EKG på en hund så ska den ligga eller stå helt stilla. Sedan fäster de en klämma i jumsken på varje ben. Ixxi låg ned helt oberörd. De tyckte att hon var duktig och jag förklarade att det här är hon van vid då hon alltid ligger ned vid pälsvård. Då kan hon ju ibland måsta ligga helt stilla två timmar i sträck så det här var ju inget märkvärdigt för henne. Hon är en trygg och glad hund även om hon för tillfället inte är så pigg som hon brukar vara.

Men ska jag säga att det har hänt mycket bara de här två dagarna hon har fått kortisonbehandlig. Jag ser redan att hon piggnat till. Hon går med mig på promenaderna, idag till och med framför. Hon vill gå ut, och rör sig mycket mer hemma. Ligger inte bara i soffan och sover. Hon vill vara med när jag tränar de andra hundarna, ögonen har fått tillbaka sin lyster. Jag skulle nog vilja säga att mitt lakrtistroll har fått livsgnistan tillbaka. Efter bara två dagars kortisonbehandling. Veterinärerna som var inblandade idag vill även testa henne för en annan sjukdom men då måste hon ha gjort färdigt sin kortisonbehandling. Det känns så himla skönt att det rullar på lite nu och jag är otroligt glad över att hon är försäkrad...

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: