onsdag, maj 27

Söker vidare

Usch vilken tråkig dag Pepovich hade igår. Jag fick rycka in på en av stadens högstadieskolor, hela dagen. Tog med plutten, som inte är så pluttig längre, och gick ut med honom en sväng varje rast. Till min förvåning så sprättade han till med bakbenen en gång efter han pinkat. Vad fort de växer. Vid lunch han vi gå 3 km spåret som ligger precis vid skolan. Konstigt att gå med bara honom, helt plötsligt var all hans energi riktad bara mot mig. I vanliga fall brukar det ju vara Ella och Ixxi som får tampas med den.

Men sen på kvällen blev det superkul. Vi hade sökkurs igen. Den här gången var alla tveksamheter som bortblåsta. Pepsson hälsade på alla med framtassarna högt upp på deras kroppar. "visst är ni glad att se mig!" Sedan när första figgen gick ut så visste han direkt vad vi skulle göra. Han hade inga som helst problem att springa ut. Nästa figg som inte lekte lika mycket honom och dessutom hamnade utom synhåll var inte heller några problem. Han sprag ut och bort från mig i största iver och glädje. Den tredje hade han inte gått med ut, istället bröt hon en kvist eller två. Först fattade han inte vad han skulle göra med så fick han syn på henne, för jag tror inte att han jobbar med nosen helt påkopplad. Men vad vet jag. I alla fall så sprang han super lycklig ut till henne. Min känsla var "men kan de ligga där utan att jag vet om det i förväg. Jiippiii!" Det är så underbart att se när hunden har så roligt.

Jag trodde nog ändå att han skulle ha lite svårt att springa ifrån mig, men se det var det minsta av problemen. Wrooom iväg och så var han borta hos figgen. Då han ju har visat att han tycker att det är lite läskigt skulle det vara intressant att prova med andra figgar för att se om han nu oxå tycker att de är läskiga eller om själva grejen har blivit förklarad för honom nu och därmed spelar det ingen roll vem som ligger i skogen. Jag tror, om jag känner honom rätt, så är det det sista som gäller. Nu har han fattat att människor som ligger gömda i skogen inte är konstiga utan trevliga och därmed kommer han att generalisera även på nya människor. Men jag skulle gärna prova så att jag vet. För då vet jag ju oxå vad jag ska säga till okänd figgar när vi tränar med dem.

Vi kommer att fortsätta att träffas varje tisdag i gruppen, jag vet inte om jag kommer att träna med Pep varje tisdag han är ju fortfarande så ung men jag har ju alltid Ellabus jag kan ta med mig. Hon skulle nog tycka att det här var en rolig lek.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: