tisdag, februari 24

Vacker tass

Jag har slut batterier i kameran. Visst är det typiskt och inga finns det hemma heller. Men men det kommer fler dagar och fler tillfällen.

Jag måste bara berätta om världens sötsate sak som Pep lärt sig. Vi har brottats med det här att ta kontakt med mig vid maten. Nu börjar det gå riktigt bra. Men så har jag märkt att jag fått med ett helt annat beteende oxå. Han tittar på mig och viftar med ena framtassen. My god så sött. Det bara måste jag behålla.

Vi har börjat lite smått att träna på ligg och jag trodde inte att det skulle gå då han lätt fastnar i sittande ställning. Så jag satte mig ned på backen och efter fyra inte slicka på handen klick så la han sig ned. Som en fällkniv bakåt, redan vid första försöket.

Husse som aldrig haft valp förut är så imponerad av att den här lilla söta galna marodören verkligen vill träna och att när han väl är i träningssituation är helt koncentrerad.

Det som jag märkt att Pep har svårt med, är att varva ned. Har han för stora områden att vistas i så blir det för svårt. Som nu när jag sitter här vid datorn så måste jag stänga dörren så att han har inte har hela lägenheten att springa runt i för då kan han inte lägga sig ned och slappa. Men så fort dörren är stängd går det fint. Annars spinner det bara vidare och han skruvar upp sig själv helt galet mycket. Då måste jag lägga in han i buren så att han inte har något alternativ. Jag misstänker att passivitetsträning kommer att bli viktigt i framtiden när vi börjar träna ute på klubben och så.

Pep har oxå förstått att Ellas "vaktskall" inte betyder något annat än att det kommer någon. Så nu tokspringer han fram till dörren istället för att bli lite förskräkt. Härliga lilla gubben.

4 kommentarer:

Maria sa...

Sötaste sötispeppisen!
Att han är smart märktes ju direkt :)
Bra att han har vant sig vid Ellas låtelser och att dom kommer överens :)

Anonym sa...

Hihi, det är samma här när det skälls. Det springer en hel del i dörren nu när det är sportlov för ungarna. Rosso undrade vad sjutton det var för ståhej i början, men nu springer han med till dörren och hälsar på vem som nu klev in.

Åh du måste ta bild på det med tassen.

ellapix sa...

Haha ja Mackan jag ska försöka...

Anonym sa...

Ja, hos oss är det samma sak , hela ligan kutar till dörren =) Lilo & Mizty vet att de måste backa o lägga sig, men Stitch tycker bara att det är kul när alla kutar åt samma håll. Dessa valpar verkar var hur smarta som helst =)
Ha det så bra

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: