tisdag, februari 17

Efter bara några timmar

Det var en tuff hemresa. Jag är inte van att köra så långa sträckor helt själv och med en liten valp i buren var jag ju lite extra orolig. Men det gick bra. Fram till Husum var det fullt hallå i bilen. Men så satte jag på radion och Pep slappnade av och tystnade. Jag fick dock inte prata för då var det ju synd om honom igen. Ska jag sitta här bak och inte vara med dig...

När vi kom hem var husse fortfarande på jobb. Det kändes lite spännande men jag tänkte det är lika bra att ta tjuren vid hornen. Tjuren = Ella. Det gick faktiskt över förväntan. Ella blev lite stressad och efter någon timme när hon förstod att han skulle stanna började hon vakta mig. Satt jag med Pep i knäet så skulle hon med ligga där. Låg hon nära mig och han kom förbi så morrade hon. Det blev en tidig kväll för mig. Pep sov i buren och det var inga som helst problem. Han hade redan gått in i den av sig själv några gånger.

Så här fint låg de efter bara en liten kort stund. Ella är dock lite besvärad... Ixxi brydde sig inte det minsta. Men hon är ju så säker och anpassar sig till alla flockar hon någonsin blivit satt i. Hon har ju trots allt bott på lite olika ställen. Hos uppfödaren som köpte in henne och hos Anne-lie ibland. Det har aldrig varit något problem. Så jag var inte särskilt orolig för henne.

Han sov otroligt lugnt och fint hela natten. Lite gnäll nu och då men inte alls farligt.

Nu på morgonen har det skett underverk. Efter att Ella blivit instängd i sovrummet två gånger, på grund av vakt av matte har hon mjuknat, och nu är de de två som leker som bäst. Hon litar redan på honom för att han svarar så bra på hennes signaler. När han blir för intensiv så morrar hon lite och han vänder sig genast bort och lugnar henne. Sedan återgår leken. Som i och för sig mest går ut på att Ella är barnvakt. Pep springer och Ella efter.



Nu ligger de alla tre och sover vid mina fötter.

Jag är så nöjd och glad det har gått över förväntan.

6 kommentarer:

Monica sa...

Så skönt att det går bra för er, han ser helt bedårande ut liten Pep!

Anonym sa...

Vad härligt att det går så bra!! Och att han redan får leka med Ella. Här är det fortfarande lite kyliga signaler och Rosso accepterar att leka nära men inte på dem.
Ah! Har du redan fixat det med buren? Det har inte jag. Han sover i bädd nedanför min säng.

Fortsatt lycka till!

Anonym sa...

Ha ha vad roligt at läsa , vad kul att det gick så bra ändå. Ja lilla Stitch blir också inburad här nattetid , Lilo bangar aldrig för lite bus så det gäller att vara steget före.
Ha det så bra.

ellapix sa...

Buren var inga som helst problem, men den står precis nedanför sängen så det är kanske inte så konstigt. Plus att han får vara i fred där. Tror inte att jag kommer att behöva den så många nätter.

Jessica sa...

Lyckat värre mao :) Väldigt gullig liten kille det där. Puss på Pep från oss!

Anonym sa...

Tack för ihelgen!
Vad roligt att det gått bra med lilla Pep.
Ska följa era eskapader.
Lycka till!Camilla.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: