torsdag, februari 5

Ny kur

Det känns som ett evinnerligt hoppande bland alla känslor för tillfället. Efter att ha pratat med veterinären och fått lite svar på mina frågor så känns det mycket bättre. Den här gången gav han mig ett datum eller typ i alla fall. Ixxi ska få äta tabletter i tre månader till sedan ska vi utvärdera. Det känns bättre än som det varit nu. Då har hon bara fått mer tabletter och jag har varken vetat in eller ut. Nu vet jag att vi har den här tiden på oss och sedan får vi se. När den perioden är över så har hon ätit antibiotika i 6 månader och det borde ju ge svar på några frågor i alla fall.

Veterinären sa att hundar med den här åkomman, kronisk tjocktarmsinflammation, ofta lever på medicin resten av sitt liv. Han sa oxå att den antibiotika som hon äter inte ger några biverkningar. Det känns ju skönt i alla fall. Jag tycker som sagt att hon verkat trött de dagar hon fått medicin men det kan ju vara så att magen jobbar på då eller nåt.

Nu får vi i alla fall andas i tre månader sedan får vi se.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: