tisdag, februari 3

Tre dagar

Nu brakar det ihop igen. Ixxi har varit utan tabletter i tre dagar och det klarar hennes lilla mage inte av. Ni kan tänka er hur jag står och storgråter samtidigt som Ixxi bajsar. Det kan inte ha varit en skön syn. Vad ska de som gick förbi tro?

Nåväl, ringde till veterinären och han var så klart ledig idag. Hon jag pratade med tyckte att hon skulle få mer tabletter. "Vi har många hundar som har gått på antibiotika jättelänge" Nu har Ixxi gått på antibiotika sedan november. Det tycker jag är jättelänge och på den tiden har magen inte hunnit reparera sig. Jag tycker mer som att den håller sig i skick men inte att den lagar sig. Det är ju laga sig som den behöver göra. Det går ju inte att äta antibiotika resten av livet.

Min veterinär ska ringa upp mig i morgon, hoppas att han kommer ihåg det. De håller på att flytta och greja så de har mycket nu.

Min söta lilla lakrits får vara utan mat ikväll och imorgon på morgonen så får vi se vad han tycker. Själv börjar jag ge upp nu. Är det alltid det bästa att kämpa in i det sista? Hon är ju dålig i magen och hennes medicin verkar inte göra henne bättre. Är det inte bättre för henne då att hon får somna in? Jag tycker det här är så svåra beslut och jag känner att jag vill prata med min veterinär om det. Vad han tycker, om det är värt att kämpa eller om det bara drar ut på lidnadet. Jag funderar vidare och väntar på morgondagens samtal.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: