tisdag, juni 30

Lägret igen

Nu när jag hunnit landa lite, varit hemma och sovit igen mig så måste jag bara säga att jag har haft så himla kul! Det har varit så trevligt att träffa alla hundar och människor. Jag har njutit varje sekund. Vallningen gav verkligen mersmak och i natt har jag drömt om hur jag och Pep vallat får, balanserat dem och det har gått helt utmärkt.

Jag vill säga tusen tusen tack Nina för all hjälp och för ditt tålamod med nybörjare som jag. Som inte ens förstår att "hela vägen runt" bara betyder till kl 12. *ler*

Jag kan nästan inte med ord beskriva hur glad jag är att jag fått en liten galen Billie&Skippovalp med energi så att det räcker och blir över även till tanterna. Jag hoppas lite i smyg att han ska bli lika lugn och sansad som far sin när han börjar komma upp i samma ålder. Men det är då de. Nu är nu och just nu har vi det lite galet. Galet är fint.

Sedan var det ju oxå så himla kul att få träffa de andra hanarna ur Peps kull. Det var inga tikar där. Spiro som inte var med på lägret kom förbi en sväng på fredagskvällen. Så himla kul att se dem alla. Hur lika men ändå olika de är. När Pep såg Jin var det som att hela hans kropp sa "dig känner jag igen!". Rosso fick vi oxå träffa men det blev lite väl jobbigt att träffas, Rosso har gips och får inte belasta benet, att måsta vara lugn och sansad är svårt så det vart en kort hälsning.

Tack till er alla för en oförglömlig helg!

6 kommentarer:

Diana sa...

Hej. Håller med dig vad det gäller lägret. Det var jättekul! Roligt att träffa er andra också. Jag tycker att du var jätteduktig. Hoppas vi ses fler gånger/ Diana, Kexx

Anonym sa...

Hmm.. skrev just ett inlägg som försvann..
Tack själv, var jätte roligt att träffa er och ha båda era syskon på lägret.
Ni förare var jätte duktiga och tro inget annat än att jag vet hur svårt det är från början.
Men håll vallningen igång, ni kommer att ha jätte kul men också blod, svett och tårar;-) Men det är värt det i längden..
Vi syns nog igen eller hur;-)
Ha det Nina
www.viatt.se

Ewa&Sky sa...

Ja det var ett toppenläger.. nu är det bara vänta på nästa =o)
Kul att träffa er och fortsätt med vallningen för det är hur kul som helst både för oss och hundarna =o)

Ann-Catrin mfm sa...

Hej!
Underbart att läsa dina inlägg om lägret. Känns så synd att vi inte kudne delta.

Ha det gott
Ann-Catrin

Mackan sa...

Hallåj! Anna, det var så himla kul att träffa Pepson och Jinson och se vad fina de var och vilka härliga mattar de har!
Ni skötte er så himla bra som förstagångare i fårhagen och jag är stoltaste farmor!! :D

PS. Din hemsideadress krånglar titt som tätt och jag får lov att leta mig till din blogg via bloggger.

Ha det gott!

Siv/Zeffe & Zooto sa...

Härligt att ni tänt till på vallningen, hann tyvärr inte se er så mycket, men det kommer säkert fler gånger. Visst var det kul med kossorna, det syntes verkligen att det är nötvallning de är gjorda för våra galna aussies.
Ha en fortsatt härlig sommar

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: