onsdag, juni 3

Det är mycket nu...

Jag jobbar som aldrig förr och det är i skolan. Jag är hur nöjd som helst, bortsett från idag som var en ytterst komplicerad dag. Jag förstår inte varför de inte lärt sig det här med eget ansvar i högstadiet!

Som sagt jobbar mycket och så händer det mycket med hundarna oxå.

Kort resumé:
Lördag: En helt underbar dag med Trixi och Xtra
Söndag: Hjälpte till på Lilla Paltprovet. Liten stor brukstävling här i paltstan. Gassande solsken.
Måndag: Ledig
Tisdag: Jobb hela dagen och sökträning på kvällen.
Onsdag: Halvdag jobb och nu men massa tid åt hundarna som inte riktigt fått vad de behöver. Men matten är så trött... ovan att jobba i skolmiljö.

Vid tisdagens sökträning gjorde jag precis så som jag själv ville. Vindmarkering och vi gick typ ett slag. Det första inleddes med en hel del spårande från Pepowitch sida men så helt plötsligt satte han upp nosen och drog iväg. Minsann minsann där låg en trevlig person med godis i fickorna. När vi gjorde det andra slaget hade han fattat att det var smartare att gå med nosen högt och sökte i vinden hela vägen från stigen. Hon låg lite klurigt och lite dålig vind gjorde att han sprang runt lite men lyckades hitta figgen i alla fall. Det är så häftigt att se hur snabbt han jobbar när han får vinda. Jag tror att söket ligger mer naturligt för honom än spåret. Måste ta tag i det oxå. Hoppas att jag får vara "ledig" någon dag i veckan så att vi kan ta oss ut i skogen. Kvällar och helger är det omöjligt att få tid över.

På söndag ska vi på utställning, det ska bli mycket intressant. Det är sex stycken aussisar anmälda och jag vet inte hur många fler valpar det är eller om vi är ensamna. Jag ser i alla fall fram emot att få en bedömning på lilla Pep skrutten.

3 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej!
Ser att du ska på utsällning, spännande. Var är den?

Ha det gott
Ann-Catrin och Odd

ellapix sa...

Den är här i Piteå ute på brukshundsklubben. 10 minuter i bil det är lagom för att ställa ut en liten valp. För så himla kul är det inte... *ler*

Mackan sa...

Men åh vad spännande att få en bedömning på gulltussen! Du måste fota honom när han står i utställningsringen!

Kul att du körde vindaövningar och att det kändes rätt. Dojan och jag var iväg igår igen och gjorde tre vindaövningar. Måste nästan ta det per tele, annars blir det så långt. Vi hörs längre fram. :)

Ha det gott!

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: