fredag, juni 5

En dag i påret

Från gårdagens promenad i elljusspåret.

Har kommit på det enda sättet för mig att masa mig ut och springa. Ta bilen till spåret, hundarna i bilen väntandes medan jag springer och sedan går jag en runda med dem. Då har jag liksom gjort bort allt på en gång. Jag hoppas på att Pepson kan bli en springarhund för varken Ella eller Ixxi är det. Ella tycker det är skittrist och om hon är kopplad får jag dra henne fram och är hon lös så hamnar hon en kilometer efter på bara några steg. Ixxi skulle nog funka men hon är så ryckig. Fram, tillbaka, tvärstopp och så rusa, visst skulle hon kunna lära sig att springa med mig i jämn takt säkert men då vill jag ha bättre kondis först, så att jag inte tappar sugen av motståndet.

Huvudstudier

Så här söt blir Ella när hon rullat sig i mossa.


Pepsson i profil


och framifrån


Lakritstrollet aka Ixxi ville oxå vara med på ett hörn


Ella är lektant och Ixxi är sakletartant

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: