onsdag, juni 17

Gårdagens sök

I går var vi ett riktigt stort gäng. Det blev som en helt annan grej då. Jag har ju gjort en hel del vindmarkeringar med Pep de senaste gångerna så jag tänkte att nu ska jag göra raka skick. Så vi gick ut i en båge eller ett L som jag säger och så fick han springa rakt på. Det blev tre skick på ca 30 meters djup.

Det är roligt att se nu när vi har gjort lite vindövningar så springer han rakt ut och sedan syns det väldigt tydligt när han får upp vind. Nosen åker upp och han får väldig fart. Han tycker att det är så himla kul och jag tycker att det är minst lika kul. Igår fick han även hitta en "helt ny" människa i skogen. Det var lite märkligt men fort fort gick blygheten över och Pep hoppade och skuttade som aldrig förr. Hon hade en pipleksak och gissa om den var rolig. Roligare än att kampa och sånt.

Usch jag måste verkligen ta tag i det här med lekandet. Blä vad jag är dålig på det. Sist vi var ut på klubben och tränade så hade jag bestämt mig för att vi skulle avsluta hela träningspasset med lite rolig lek. Vilket vi faktiskt gjorde. Men Pep tappar intresset så fort när vi är ute, det finns så mycket annat roligt att göra. Inne kan han hålla på hur länge som helst.

Lek mer! Det är min läxa till mig själv.

Så ut i solen och lek med din hund lillaA!

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: