tisdag, juni 16

Long time no see

Nu var det länge sedan jag skrev. Det hinner hända så mycket och jag har inte riktigt ro att sitta ned och skriva för tillfället. Jag har hunnit med en födelsedag och en hel del gäster sedan sist. På onsdagen som var min riktiga födelsedag kom pappa och familj på besök. Mycket trevligt må jag säga. Trots att vi bor så nära så ses vi allt för sällan.

På fredag kom I&D för en övernattning. De var påväg till Happis och IKEA. Tycker de gjorde helt rätt som pausade och övernattade redan efter de 7 första milen. Hundarna blev helt tillsig när de kom lite folk som inte var E. Han är ju här så ofta så att de nästan, jag säger bara nästan, har slutat bry sig när han knackar på dörren. Lurar mig själv.

Jag har även hunnit med en massa träning sedan sist jag skrev. Både bra och dålig såndan. Lydnaden är det som går bra, så även söket. Där har jag däremot lärt mig en hård läxa, ta med myggmedel! Sist så kändes det som att jag knappt kunde andas för att det var så mycket mygg. Hade säkert ett tjugotal som bara satt och försökte pressa sig genom byxtyget.

Pep trivs som fisken i vattnet och tycker att det är superkul. Jobbar superbra med näsan och tar verkligen vind. Tror att jag ska varva lite idag, om alla kommer så är vi fem stycken och då kan jag ju göra lite olika. Tänker nu att jag vill ha tre skick och ett där vi följer med ut och ett där han får vinda in i koppel och det tredje vet jag faktiskt inte. Kanske en båge till. Vi får se. Det ska i alla fall bli kul att komma ut i skogen igen.

Spåret går det åt piparsböle med. Sist jag skulle spåra så hittade han knappt spåret. Inte för att han är dum på något sätt utan för att jag gjort fel och att det tar lite tid och omställning för Pep att tänka om. Om det inte är allt för myggigit i Lovikka när vi åker upp över midsommar ska jag verkligen passa på och lägga massor med spår. Där har vi ju skogen bara runt husknuten. Skogen och myggen. Huvva ligen det är så mycket mygg där att till och med jag bryr mig. Det brukar jag inte göra annars.

På torsdag ska vi även ut till en fårhage. Har kontaktat en tjej som vallar här i krokarna och nu ska vi få komma ut och titta på hennes får. Tänkte mest bara att Pep skulle få bekanta sig lite med fåren så att han i alla fall har sett några innan kennellägret. Det är ju snart det med, vad jag ser fram emot att få träffa lite kullsyskon och kullsyskonägare. Sedan kommer det ju ett helt gäng till med hundar ur de andra kullarna. Det ska verkligen bli kul. Ser fram emot väldigt mycket.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: