söndag, juni 7

Utställning

Klockan ringde halv åtta, upp och fixa mig äta frukost och så rasta hundar ge dem mat och iväg. Strax före nio var vi ute på klubben. Det vara bara några boxrar och en bovier före oss. Som vanligt blir jag skit nervös. Kissnödig och allt som hör till. Det spelar inte någon som helst roll vad jag ska göra. Eller om jag har några ambitioner eller inte. Idag hade jag inga som helst. Ville mest bara testa oss i tävlingssammanhang plus att jag så klart ville ha en liten bedömning. Det spelar ju inte någon större roll när de är små valpar, de är ju långt i från klara då.

Sedan är det ju en så bra miljö att vistas i, massor med hundar och störningar överallt.

Det gick bra i alla fall. Pep höll sig på mattan och gick väldigt fint med mig i ringen. Men, måste jag erkänna vi har ju inte tränat det minsta på det här så att stå fint uppställd för domaren det var inte lätt. Han stod för att han ju börjar kunna det, men bara någon sekund i staget. Sedan la han sig eller satte sig ned. Så upp igen. Trots detta fick vi HP och blev bästa valp, med ingen konkurens alls. Nu är jag bara hemma och pausar lite, finalerna skulle inte vara förrän kl 14.00 och det är hela tre timmar tills dess. Så kul tycker jag inte att det är med utställningar, där jag inte känner så mycket folk, att jag vill sitta i tre timmar och vänta. Med tanke på att det tar fem minuter att köra hem.

Här kommer kritiken:
"5 månaders valp, som lovar gott. Lovande huvud, ännu något stora öron. Kunde ha aningen mera färg i ögonen. Normalt vinklad. Rör sig bra."

Fortstättning följer

15:29
Tillbaka från utställningen igen med en BIS 4 valp. Vi fick med oss en massa gotta och en ny leksak hem. Pep var nöjd, jag var nöjd. Ixxi fick göra lite lydnad och Ella fick en busrunda i skogen. Alla är nu nöjda och glada.

4 kommentarer:

Ann-Catrin mfm sa...

Hej!
Grattis till er båda... Så himla roligt att det gick så bra. Var det med ngn fler Aussie? Hade tänkt komma och titta men tiden räckte inte till en "Piterresa".

Ha det gott
Ann-C mfm

ellapix sa...

Det var sex stycken, jätte roligt att se dem.

Nä tiden räcker sällan till. Trots att jag går hemma och dolar mest hela tiden så har dygnet för få timmar eller veckan för få dagar.

Mackan sa...

Åh GRATTIS till snyggbrorsan!! Vad roligt. haha, "något stora öron".
Men vadå för ljusa ögon. Hur kan de bedöma det på en merle?

Jaja, bra att han skötte sig.

Jag läste om era ätproblem på promenaderna. Skönt att jag inte har det problemet. :)

Fina mysbilder tidigare i bloggen.

ellapix sa...

Skrattade åt något stora öron jag med. Så underbart!

Jag frågade de andra som var där och de tyckte oxå att det var konstigt. Men men hon gav så mycket konstiga tips den där kvinnan att jag inte tar henne på allvar riktigt.

Hon tyckte att jag skulle börja massera öronen och sätt tyngder i dem tja you name it allt. Sedan skulle jag absolut inte ge honom godis om öronen var bakåtriktade. Det var nästan det allra roligaste. Då får han ju aldrig äta en enda godis någonsin ;)

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: