torsdag, juni 18

Fårskit och annat smått och gott

Nu har Pepsson träffat sina allra första får. Det var ett gäng på 5 personer som träffades och tränade. Vi satt utanför hagen och tittade på. Eller jag tittade och Pep letade gott att äta. Jag blir galen! Det enda den hunden har i huvudet är mat. Allt ska stoppas i munnen. En av flockarna smet ut ur hagen så då blev det på rikt liksom. De kom springandes mot oss och Pep brydde sig inte det minsta. Han flyttade sig inte ens, det är en cool kille jag har. Själv hoppade hjärtat till lite. Minns min kusins får från när jag var liten. De kunde minsann jagas och stångas. När de hade tränat lite så tog fårägaren och styrde in några får i en fålla och så fick jag och Pep gå in dit, för att se om han tändes på fåren. Han tyckte varken att de var särskilt roliga eller speciella. Visst hade vi några sekunder av stort intresse men Pepsson var mer intresserad av deras skit. Alltså den hunden *ler*

Jag får en möjlighet till innan lägret och det känns bra, då ska vi träffa Ann-Charlottes får. Det ser jag verkligen fram emot. Det ser helt underbart ut när de jobbar med fåren. Hundarna älskar det och med små små medel styr de sina hundar. Att lära mig nya saker och att introduseras till nya världar är det bästa jag vet! Så jag hoppas på att Pep tänder så att vi kan fortsätta med det här på en lagom nivå.

När vi var hemma igen så fick Pepowitch ett helgalet tokryck. Han bara sprang runt runt utan någon möjlig chans för mig att verbalt kunna stoppa honom. Då är det bara att fånga upp och hålla i famnen som gäller. Det här är typiskt honom när han har varit med om mycket. Det är som att det bli överslag i lilla hjärnan och han kan inte kontrollera sig alls. Sötnosen.

I helgen ska jag ta tag i spårningen och hoppas på att det kanske släpper lite om vi får göra några små korta om dagen. Kanske kanske trillar poletten ned då.

Nu ska jag fixa och göra oss klara för en helg i Lovikka

4 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Tack själva,kul att du blev inspirerad och vill fortsätta.;0)
Ha en glad & mysig midsommar helg!

Erika B sa...

Jag har också en lika matgalen valp som du. Kottar,pinnar,gräs...you name it. ALLT ska ätas....ibland skiter han endast sågspån!! Försöker säga åt honom men ibland är han ju utom synhåll. Hoppa verkligen att det växer bort eller iaf dämpas när han blir äldre.
Trevlig midsommar!

Mackan sa...

Åh hej. Har läst ifatt förra veckan. Vad roligt att ni har träffat får!! Han tänder, ta det lungt du. :)

LillDojan är halt!!! Yttersta tån vill han inte att jag rör. Har bara kollat lite lätt, för han började halta på morgonpromenaden idag. TYPISKT!! Vi har Maria Hagström lydnadsläger tors coh fre och sedan vallning lördag och söndag. Suck och dubbelsuck. Tur jag har Skippo att träna med.

Hörs!

ellapix sa...

Erika - Vad roligt att höra att det inte bara är Pep som är onaturligt matglad ;) Det är precis som du säger en har ju inte uppsikt hela tiden och ibland vill en kanske bara koppla av och vara med sin hund oxå. Det är så trist att alltid måsta komma med förbud.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: