tisdag, september 22

Usch då

Läste i tidningen i morse om två schäfrar som anfallit och dödat en liten hund och bitit en annan. Fick mig genast att tänka på den jag mötte här om morgonen. Det var i samma bostadsområde så det är ju inte helt otroligt om det var en av dem. Men den såg inte farlig ut, dvs arg eller så. Den lyssnade på mig och kom inte fram. Men så här i efterhand så förstår jag varför hundarna reagerade för de brukar inte skälla på andra hundar hur som helst och framförallt inte när vi kommit bort från gården. Ella boffar åt alla hundar som hon möter i trapphuset och ute på gården. Fy på dem som tror att de kan bo i samma hus som henne... Men så här som de betedde sig när vi mötte schäfern har jag aldrig varit med om förr. Så kanske var den lite knäpp ändå och hundarna kände det.

Skönt att det slutade lyckligt i alla fall.

Vad mer kan jag berätta. Jo det har helt och hållet lugnat ned sig hemma. Eller kanske inte men Pepson har lugnat ned sig. Jag tror att Ixxi gått in i höglöpen för att nu är det Ella som är som en liten brunstig hane och springer omkring här och försöker charma Lakrits. Det är på en annan nivå liksom bara jobbigt, jag behöver inte vara rädd för små blandrasvalpar som resultat av hennes uppvaktning. Pep är bara fram och luktar på henne mellan varven annars har han helt lagt av, dock vågar jag inte lämna dem ensamma... som sagt han har inte börjat lyfta på benet än så han har nog inte riktigt förstått det där.

Har oxå upptäckt att jag slarvar som en liten gris när jag tränar med Pep, framförallt när jag bara går ut och tränar på gården. Då har jag ingen plan och vi tränar lite på det och lite på det men det blir inte ordentligt med något alls. Jag måste bli duktigare på att göra upp tydliga planer på vad jag vill uppnå. Bara för att han börjar kunna en hel del så är han långt ifrån färdig.

Anna din hund är INTE färdigutbildad så börja inte slarva nu!

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: