onsdag, september 16

Pep och tonnisarna

Pep har idag varit på promenad med en hel högstadieklass idag. Lite stort att hoppa ut ur bilen och där står 25 förväntningsfulla ungdomar. Hjälp! sa Pepson sedan kände han att en av dem hade ett äpple i handen och vips var det borta eller rättare sagt i Peppens mun. Det samma gällde hans försiktighet, hoppeliskutt och kanske sno en vante här och en vante där. Han bemästrar i stort sett alla situationer trots sin försiktighet. Jag menar 25 tonnisar är inte det lättaste att hantera, jag borde veta :)

För tillfället har de i alla fall ungefär lika mycket hormoner som rusar runt i kroppen...

Ikväll ska vi ut på klubben och träna lite hade jag tänkt. Enligt min plan skulle det bli ett spår om dagen den här veckan, men så har jag fått jobba. Heldag igår och halvdag idag, och idag regnar det. Typiskt. Men det kommer fler tillfällen... jag är inte den som ger upp i första taget även om jag kan vara lite så där lagom lat ibland.

2 kommentarer:

Anna (tibbe Anna från Umeå) sa...

Det är så roligt att läsa om Pep, han verkar ganska lik Laban i sitt beteende, dock inte till utseende eftersom Laban är en Welsh Springer Spaniel men det är väldigt många beteenden jag känner igen. Så jag förstår att du har att jobba med speciellt på vardagsuppförande:-). Men visst är det roligt att träna med den typen utav hund. Jag önskar bara att jag hade lite mer tid, men med 2 barn är det svårt att få tid och ork så vi koncentrerar oss på vardagen just nu.

Hoppas ni har det bra i Piteå och Grattis till Giftemålet.

Linda sa...

Haha ja man kan ju alltid hoppas att det är så det är, haha... grattis till giftermålet säger väl jag med och hoppas att jag tolkade ovanstående inlägg rätt!

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: