tisdag, september 8

Från Kuba till libre

Mitt hem har förvandlats från en polisstat till en lekstuga. Jag vet helt ärligt inte vad jag föredrar. Det är ju mysigt när ens hundar är vänner och ligger tillsammans i soffan och gosar. Men att de ska leka hela tiden är lite tröttsamt. Å andra sidan är det inte heller kul att en hund alltid ska måsta vara utanför. Får inte komma upp i soffan eller röra sig i närheten av.

Tänk om de kunde hitta en balans.

Jag gillar inte att bli väckt på morgonen, jag vill vakna av mig själv och inte för att någon hund promt måste ha mat en viss tid eller nåt sådant. Tanterna har aldrig varit sådana att de väck mig. Men Pep gör det och han har utvecklat ett helt oemotståndligt sätt att göra det på. Han smyger fram till sängen och försiktigt pressar han in sitt huvud under min hand (om den finns tillgänglig, gör den inte det går han igen) så att jag inte kan låta bli att gosa med honom. Tja och då vaknar jag ju. Det är så oemotståndligt charmigt att jag inte kan låta bli att le bara jag tänker på det. Väcker han mig på det sättet så har jag inget emot att bli väckt.

Nu ligger de och busar i soffan han och surtanten Ella. Jag fattar inte vad som hänt, nu vågar hon ligga på rygg och busa med honom. Han får hoppa upp bredvid henne i soffan och röra henne med tassarna. Det var ett tag då det var helt omöjligt.

Mackan - bara för att jag säger att han gör ett fint lk1 frittfölj behöver du inte ta mig på orden. Vi kan inte springa än... det är mest bara hopp och skutt och jag tror inte att det ser lika fint ut som det känns. Men vi är på god väg.

3 kommentarer:

Linda sa...

Hm, tur att ingen ser vad Jin gör när jag äter i vardagsrummet då. Ligger med baken i soffan, huvudet (och ibland mer) på bordet... och blir matad direkt från tallriken. Med gaffel förstås... Athos sköter disken. Säg inget till Mackan eller Isabelle..! Hahah.

Förstår dig med inneleken, vi låter ju våra hållas rätt mycket men det kan vara rätt påfrestande. Men gulligt hehe. Otäcka oemotståndliga odjur..

ellapix sa...

Hehe, ja du det är tur det :)

Mina får inte ens vara i närheten om de visar intresse för tallriken. Tanterna som bara ligger bredvid får vara nära. De har lärt sig att de inte får. Men Pepson han måste ligga på en filt en bit bort. Jag blir galen av att ha hundar i maten.

De får inte tigga alls. Vilket kan vara besvärligt när jag är borta på tävlingar och annat. För andra bara ger och matar chips och annat bara för att han är så söt... humpf :)

Som tur var förstår de skillnaden.

Mackan sa...

Mackan här. :) Jag har läst Linda och jag bara ler. Du gör precis som du vill. Men jag kör på Annas linje. Vill äta ifred. Det gäller mina och andras hundar. Vissa människor blir lite förnärmade när jag föser bort/ignorerar deras hundar vid fikapaus i skogen.

Våra hundar busar också inomhus. :)


Trevlig helg!

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: