torsdag, september 17

Bättre och sämre

Och jag måste erkänna det är inte så farligt med en kär unghund och en löptik. Det är fint att kunna utnyttja situationen för störningsträning. Trots att Pepson är hur kär som helst och stressen snurrar honom vidare i dansen så har han inga som helst problem att koncentrera sig när vi tränar eller leker. Det ser jag som något väldigt positivt. Det känns oxå väldigt bra att kunna använda situationen. Tänk så bra i framtiden om Pep inte blir störd av löptikar när vi tränar...

Var ute på klubben i onsdags och fick en riktigt bra skott träning. Fyra skott och allt han gjorde var att vinkla på öronen. Skönt. Hoppas att de har platsliggning nästa onsdag med så att vi kan träna ännu mer på det här. Det är så himla roligt att ha superlyckade träningspass och det har jag nästan alltid med Pepson.

Nu till något helt annat. Idag när vi var ute så busade Pep och Ella som vanligt. Det är otroligt skönt att han låter Ixxi vara när han är lös ute. I alla fall så rusade de på som vanligt, Ella försvinner in i skogen jag får ropa på henne och hon kommer i världens fart. Framme hos mig så stannar hon lyfter på tassen och säger "ooii" ooiii". Hon ser så hjälplös ut och vill verkligen att jag ska förstå att hon har ont. Jag tittar på den och det visar sig att hon gjort illa en tå. Den är svullen och lite blodig. Hon haltar sig fram och jag bär henne större delen av sträckan tillbaka. Tänker så klart på Dojjan, hoppas på att det lagt sig imorgon. Nu får hon vila och inte använda tassen överhuvudtaget. Bär ut henne, tur att hon inte ens väger 10 kilo... ser det inte bättre ut i morgon så åker vi till veterinären. Söta lilla tanten.

Idag har vi knappt haft något gnäll alls här hemma. Kanske kanske har jag förstått hur jag ska hantera situationen...

3 kommentarer:

Mackan sa...

Har du gift dig Anna?! GRATTIS i så fall. Vad heter du nu i efternamn?

Jobbar du på högstadiet? Då har du fullt upp. Tonnisar är inte det lättaste.

Kul att läsa om er vardag. Pepson med löptikar. Ja, det var ju det du var lite bekymrad över när det blev en hane. Men när de lever ihop brukar de veta att att det bara är viss tid i löpet som är något att hia upp sig över.

Framförgående!!!! Oj...vet du, den här veckan har jag bara tränat lite när Linda var här. Inget alls annars....Jag måste verkligen skärpa mig! Det är Skippo som har semester veckan efter tävling, inte Dojan.
Ha en fortsatt fin helg!

Ninna&Lilo&Stitch sa...

GRATTIS till giftermålet =)


Vilken utmaning för både dig o Pep med löptik !!!!!!
Hoppas tassen läker snart.

Eric Blair (red) sa...

Bättre och bättre för var dag :)

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: