tisdag, augusti 4

Så ja...

Förkylningen börjar släppa och helgen har varit hyfsat positiv. I fredags tog jag min något överenergiska och uttråkade lilla aussie för att träna ute på klubben. Det var fredags kväll kl åtta, jag tänker att det är nog inte en kotte där.

Men så fel jag hade, det har ju camping oxå och där var det full rulle. Hundar och människor om vart annat så störning det fick vi. Tränade på target, kryp, fot, ligg på avstånd och lite bus och lek förstås. När vi skulle köra krypet på slutet så hade en hel grupp med bastubadare tagit plats på bänken utanför bastun. Där satt de alla med en öl i handen och bara en handduk virad om kroppen. Vilken publik! Pep kröp fram fint vi ökade till hela fyra steg. Visst skuttar han upp med kroppen ibland men oftast ligger kan var på backen och kryper. Han har även börjat utnyttja den här kunskapen till vardags. Ska han fram till något som ligger på golvet så har jag sett honom flera gånger krypa fram. Jag gillar verkligen hur han utnyttjar sina kunskaper.

I går, kände jag att jag var pigg nog att gå en härlig skogsrunda. Vi packade väskan med kaffe och kaka och tog bilen till Jävre. Där finns en arkeologstig på ca 4 km. Åt ena hållet är det bara uppför och sedan bär det av nedför tillbaka. På vägen upp på berget så går stigen förbi ett antal järnåldersgravsättningar. Både hundar och tvåbeningar får sitt lystmäte tillfredsställt. Jag var ganska slut när vi kom upp på toppen, helt fri från förkylningens belastning är jag inte. Men det gick och det är huvudsaken.

I helgen ska jag ligga sökfigge på Paltprovet, en av klubbens största tävlingar. Det är så många anmälda att de måste göra två sökrutor och köra dubbelt. Det behövs med andra ord en hel del figgar. Jag tycker det är så himla kul att ligga sökfigge så jag gör det mer än gärna. Helst vill jag ligga tidigt så att de hittar mig fort och att jag sedan får gå med och se hundarna arbeta. Jag ska jobba på det. Synd bara att mina gamla klubbkamrater som kommer hit och tävlar inte ska köra sök. Hade ju varit roligt att bli hittad av kändishundar.

2 kommentarer:

MAckan sa...

Jag skulle vilja vara med er på den arkeologstigen. Med frisk Doja och kaffe i ryggan.

Min jobbarkompis ringde i dag. Han och hans kompisar har varit och är en vecka i Pite med sina HD cyklar. Sol och fint har ni hörde jag. :)

Oj, kryp...ja, det kan vi ju träna med bandage. Måste testa. Först måste vi lära in targetstick. :)

Terese & Trixa sa...

Så snygg han har blivit lille Pep. Han har verkligen vuxit till sig.
Hoppas att ni haft en skön sommar trots dum förkylning.

Kram Terese & Molly

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: