onsdag, augusti 12

Spårar lite mer nu

På lite vinst och förlust tog vi bilen till spåret som legat i över tre timmar, men i regn. Det öste ned och åskade på som tusan. Men jag tänkte att jag måste ju i alla fall plocka in grejerna och då kan ju Pep få gå ett av de tre utlagda.

Hade lagt tre 50 metersspår, raka. Han förstår inte svängar eller kurvor än. Kanske för att han går med nosen så högt. Försöker jobba ned den med lång liggtid på spåret.

I alla fall, det var lite vinst och förlust, de två första gick hyfsat bra. Han jobbade på och nosen var relativt långt nere. Han var fokuserad på spårandet helt klart. Det trista är att han inte alls är intresserad av sina leksaker när vi kommer fram till slutet. Han leker hur bra som helst med dem inne men inte ute. Det måste vi träna mer på. För nu har han faktiskt börjat kampa ordentligt, inne. Ett tag så kändes det som att han inte riktigt vågade. Men nu tar han i med hela sin kroppstyngd. Härligt härligt, tänk om jag bara kunde få till det ute oxå. Men det kommer...

Tillbaka till spåret, regnet öste ned och åskan skakade världen och Pep var helt oberörd över detta. Han tuffade på och varken vände sig mot ljudet eller ens funderade på att det var något ovanligt med det. Det måste jag säga var den stora vinsten. Sedan var det ju en liten vinst att de två första gick bra. Det tredje hoppade jag helt enkelt över. Tog upp belöningarna och leksakerna så att han inte lyckades söka sig fram till dem. Så fick Pep springa lite i skogen, sedan åkte vi hem igen. Jag så klart med en massa tankar och funderingar i huvudet. Det måste jag göra annorlunda och det måste vi träna på. Som tex att leka utomhus. På klubben är det inte heller så intressant, där är det bara godis som räknas. Fast jag brukar avsluta varje träningspass med lek så kanske kommer det. Pep förhoppningsvis med lite mer spårning ingraverat i hjärnbalken.

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag ska nog kunna fixa ett mönster på något sätt! Ge mig lite tid bara! Kanske funkar det om jag gör det bara textbaserat och så har du bilden som stöd? Ska kolla lite vad man kan åstadkomma i typ photoshop med rutmönster och så.

Annars sitter jag på kontor om dagarna och känner mig viktig! ;-)

Ja, ring! :-) kram

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: