onsdag, augusti 12

Lokaldebatt

Det har blivit så roligt att lästa tidningen på morgonen. För tillfället pågår det en debatt kring Caesar Milan. Det hela påbörjades när en av ortens "hundarbetare" blev intervjuad, hon berättade i förbifarten vad hon tyckte om Caesars metoder. Detta tog lite fart och nu har det varit i alla fall tre insändare, jag kan ha missat någon. Två som talar för Caesar och en emot.

Det är så intressant. Jag förstår varför allmänheten kan förstå en sådan som Caesar. Han metoder är lätta att hantera och greppa. Men det jag inte förstår är hur en kan gilla dem då alla i stort sett är baserade på dominans. De går ut på att hunden ska acceptera läget och gör den inte det får den en spark eller blir nedtryckt för att lugna ned sig.

Varje morgon väntar jag med spänning för att se om det kommer någon fortsättning och i morse så skrevs den första insändaren som faktiskt var negativ, om ni förstår vad jag menar. Det var ett svar på om Caesar använder el och halsband som gör ont. Svaret var kort och koncist. SKK gillar inte hans halsband, så mest troligt har de tagits bort från marknaden. För att de är på gränsen till djurplågeri att använda dem. De trycker på nerver vid hundens öron om jag förstod det hela rätt. Det låter ju helt galet.

Jag hoppas att det här får igång debatten ännu mer och att diskusssionerna kommer att flöda i PT.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: