torsdag, augusti 13

Det bara öser ner

Igår var det solsken när jag tog bilen ut på klubben. Det tar mig ca 5 minuter att köra dit. När vi kom halvvägs började det droppa lite och när vi bara hade en liten liten bit så öppnade sig himlen och det formligen öste ned.

Istället för att vända så blir tanken - "så bra då kan jag träna ligg i blött gräs"

Jag har nämligen två små tanter som vägrar vara i blött gräs eller om det luktar illa. Med Ella bröt jag en tävling för att hon vägrade gå vid min sida på vissa ställen av planen. Vi gick fot när vi kom fram till stället gick Ella i en vid båge kom tillbaka till position och fortsatte arbeta. Men när den nya startpunkten blev på en såndär doftfläck gick det inte längre för hon vägrade att sätta sig där... Så jag bröt. Tror att det var svamp som luktade... Hon är speciell min lilla Ellisbellis. Ixxi hon vill inte alls vara ute om det regnar, hon stannar i dörren och så får jag dra henne ut. Väl ute så går hon super super sakta, vilket ju är helt dumt för då blir hon ju bara blötare.

Men Pep ska inte bli sådan så nu tränar vi i spöregn och ligger i vattenpölar och allt möjligt vad jag kan komma på. Än har han inte visat någon som helst tendens att inte vilja jobba, vilket ju är skönt. Igår tränade vi platsliggning och väldigt länge fick han ligga i det blöta gräset, jag tror att han bara tyckte det var skönt.

Till helgen ska jag ned på lekcamp i Obbola. Ska försöka komma ihåg kameran så kanske det blir några träningsbilder oxå.

Whoho fick precis veta att det är vallning inbokat på söndag.

1 kommentar:

Mackan sa...

Pappa Skippo ligger inte i sin hundkoja när det regnar. Han ligger ute och är som en dränkt katt när man kommer hem.

Intressant läsning om er träning!!

Ha en fin helg!

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: