måndag, januari 26

Massa valpar

Nu har jag varit nere hos valparna i två dagar. Åkte ned på lördagmorgon och hem runt lunch på söndag. Jag har myst pyst och studerat. Men det har varit svårt. För Isabelle, uppfödaren, kommer att välja valp. Vilket jag tycker känns bra då hon har träffat dem längre och lärt känna dem bättre. Kullen verkar dessutom väldigt jämn och det var ingen som jag kände att den vill jag absolut inte ha. Alla var sociala, kampglada och lekfulla. De klättrade upp i mitt knä en efter en. Men det gör att jag inte vill fästa mig vid någon speciell, så jag har försökt gosa med alla och inte välja ut någon in i mitt hjärta.

Jag fick oxå möjligheten att träffa Skippo, pappan. Det var en riktig filbunke. Mitt intryck efter den korta tid vi varit var stabil och trygg. På söndagen åkte de iväg för att valla hos kennel Viätts. Jag fick erbjudande om att följa med och titta men kände att det var tio mil åt fel håll. Jag hoppas istället på att få se honom i arbete under sommarens kennelläger.

Enda sättet att få med alla på bild var vid matdags


Det är inte lätt att ta kort på valpar, mycket suddigt och mycket halvbilder. Den här blev dock riktigt riktigt bra.


Jag hade så svårt att skilja på valparna, vem som var vem så det är bäst att jag inte skriver något namn.


Tror att det här är en busig och tuff liten tjej.




Det här vet jag i alla fall är Black Zone's Comanche Warrior, han har så annorlunda teckning.


En busdam till Black Zone's Song of Shawnee


red merle bus i valplådan

Och så sist men inte minst en bild på mamma Billie


Jag har helt glömt bort att fota Skippo, valpfixerad som jag varit så glömde jag bort honom. Så typiskt.

ps. Till er som vet, Billie är så otroligt lik Bessie. Jag fick liksom hjärtat i halsgropen mellan varven och känner att jag saknar henne och hennes matte så mycket.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna
Så äntligen någon som lägger ut lite bilder =)
Hoppas hemresan gick bra...vi myste o pussades vidare sen , det var kul att träffas.
Ha det bra.

Anonym sa...

Hej
Tack för trevligt sällskap i helgen. Känns jättebra att du ska ha en valp! :)
Nu finns bilder i min blogg.
Ha det gott!

Och du, ha ha, skrattar gott åt att du kalla skippo för filbunke...

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jessica sa...

Tjena! Ah, jag förstår vad du menar. Vädigt onödigt att både du och J har flyttat. Valparna är i alla fall jättefina

Jessica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: