tisdag, januari 27

Att gå på vattnet

Två dagar på raken har vi vågat oss ut på isen. Kommunen har skottat upp en bred väg på 11 km runt Fårön. Det är helt underbart att gå där, men det är mest jag som tycker det. Hundarna som är lite för lata för sitt eget bästa tycker nog att det är bättre att gå någon annanstans. Någonstans där det finns saker att leta upp och kiss att lukta på. Själv njuter jag av fulla drag.

Jag fantiserar om att sparka. Det är många som sparkar i den här stan som tydligen är något av en sparkstad. En kompis förklarade det för mig men jag minns inte riktigt. Tänk er att ha en spark och fara iväg där på isen. Helt underbart. Om något år har jag en hund som kan dra mig på isen. Woha! Då kommer det att gå undan.

Det finns nya bilder utlagda på valparna på BZ's hemsida.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha , kollade själv på en spark idag..blev inspirerad av Mackan , ska försöka få tag i en traditionell , begegnad =) Självklart fotar jag gossarna med , vet ju hur det känns att vänta o längta. Vi ses nog på årsmötet den 14/2.

Anonym sa...

hej!
så kul att hitta denna sida. Spark är toppen, Jag hade Selma sittande på den de sista åren när de andra sprang brevid. kram Anne-lie

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: