torsdag, januari 29

Lat hundarna

MarodörElla hade lyckats få upp garderobsdörren när vi var på affären. Det resulterade i att hon under gårdagen mådde ganska illa. Vet inte hur många deciliter mat hon ätit. I vanliga fall äter hon två om dagen så två till måste ha varit ganska mycket för henne. Hon var inte det minsta sugen på att komma ut på promenad, men vi fick springa ut och in ganska mycket då hon hade ett stort behov av att dricka. Så på kvällen när hon piggnat till och jag tyckte det var dags för en lite längre promenad ville ingen av hundarna ut. Ixxi vägrade att komma ned från soffan, Ella kom sakta sakta fram till dörren. Ixxi fick jag gå och sätta på kopplet i soffan och formligen dra henne till dörren. Alltså vad har jag för hundar?! Ok att Ixxi inte är helt frisk, men hon är pigg. Och gå ut brukar ändå vara det roliga som händer på dagen eftersom jag inte kan göra något annat.

Nåja idag var en helt ny dag och båda hundarna kom glatt när jag tog på mig jackan. Det är då det känns värt det.

Vår lilla valp har fått ett namn. Husse har fått bestämma och jag har i många fall nyttjat veto rätten. Mitt enda förslag lade han veto på. När han kommer hem till oss kommer han (om vi inte ändrar oss igen) att heta Cule, fast det uttalas så kart bara kule. Som i den roliga, den kule. Jag gissar att det kommer att bli smeknamn som kulignen, kulan, kul osv.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: