fredag, januari 9

Kyla is not da shit

Om ni trodde att Tibetanska trasselsudds terriers skulle gilla kyla. Då har ni helt fel.

Jag föreställer mig att en vinter i Tibet inte är någon enkel kaka. Men mina små de tycker att -10 är för kallt. De går ut men de plågar sig genom en promenad, hoppandes på tre tassar eller i världens fart så att vi fortare kommer hem. Hur roligt är det att vara ute då på en skala? Det är ju för deras skull jag drar på mig täckisarna och varma jackan. Jag fryser inte...

Nåväl. De gillar inte kyla. Så igår när det äntligen var lite varmt bara -6 så bestämde jag mig för att ta en långprommenad. Ella har varit galet sprallig hela dagen. Plockat fram den ena leksaken efter den andra. Jag skulle vilja säga till henne. "passa på när vi är ute". Men det går ju inte för det är såå kaaalllt! Det ser verkligen ut som att blicken hennes säger "Men matte ska vi verkligen vara ute i det här vädret, hump" Nåja igår fick de en skön lång promenad. Hundarna var glada, jag var glad och när vi kom hem var vi alla väldigt nöjda. Nu hoppas jag på fler dagar runt -5.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: