onsdag, september 29

Hjälpreda

Två dagar på raken med superträning på klubben. Annika ville ha lite hjälp, vilket ju alltid är trevligt att få hjälpa och få hjälp.

Igår tränade Pep och jag på rutan, har börjat med en ny strategi där. Vi tränade oxå lite apportering vilket är vårt svagaste moment. Vi tar oss framåt men i med myrsteg. Men framåt går det.

Sedan fick Annika kommendera mig lite. Det är nämligen något vi inte tränat så mycket på. Peppen tyckte först att den där prataren måste ju vara super. Rusade bort till Annika för att hälsa eller vad han nu hade tänkt. Budföring kanske. Nåväl han kom tillbaka till mig och vi kunde fortsätta.

Idag tränade vi på framförgåendet sedan fick Annika köra oss runt i hela lydnadsklass 1 helt tävlingsmässigt. Med belöningsväska och transport in på planen och allt. Peppen var lite övertänd och hade lite lustigheter för sig, överslagsnysningar och sånt. Men jag ville testa hur det skulle vara att ta honom direkt ur bilen, värma några sekunder och sedan köra. Det fugerade men jag hade en het och övertänd liten prick. Vad lärde jag mig av det?

Det var oxå intressant att prova klass 1 apporteringen. Det var inga som helst problem, kanske hellre åt det positiva hållet att han ville sno apporten från Annika att han var nyfiken på den och gärna ville ta den innan han fick och inte släppa den när han skulle. Så vår hållafast träning har verkligen gett resultat, för jag fick säga loss några gånger innan han spottade ut den i min hand. Duktiga duktiga Peppen.

Börjar längta efter tävlingdagen.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: