måndag, september 6

Morgonfix

Det var länge sedan nu. Vi har några antagonister som inte gillas av mina hundar. I morse var det dags för den värsta. I alla fall om jag får bestämma. Hunden går i ett väldigt långt flexi och får bestämma precis allt.

Mina två sötnosar förvandlas till monster. Det är som att hälla vatten på en mogwai och förvandlingen är total.

I alla fall vill den omtänksamma hundägaren hjälpa mig och säger "om de får hälsa kanske det blir bättre".

Sura matten säger:
1. Nej
2. Nej, inte när de är så här uppspelta. Att hälsa på andra hundar kräver ett visst mått av värdighet och det finns inte nu.
3. Nej, för att skydda mina osäkra hundar gör jag det inte bättre genom att visa dem att jag inte gör mitt jobb.

Slutsats - arga matten säger det är bättre om du går en bit bort. Fast när jag skriver det så låter det så snällt. I stundens hetta tror jag inte att jag lät så rar.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: