fredag, september 3

Nytt och progress

Jag blev less på hemsidan som jag aldrig gjorde något åt. Så nu har jag uppdaterat bloggen istället. Den ser ut som en gammal tapet, men jag gillar det.

Igår var vi ute i skogen igen och tränade sök. Vi har haft sådan tur att vi har tränat två gånger i veckan och nu böjar jag verkligen se resultat av detta. Igår sprang han på som en liten iller. Fem fina skick. Det betyder att vi kan börja öka, nu ska det bli fler skick för att se hur mycket han orkar. Jag ska börja variera mig lite mer och skapa lite mer struktur i skogen. Hans förväntan är helt rätt nu och han gillar verkligen uppgiften.

Samtidigt som vi jobbar med söket i skogen arbetar vi med markeringarna hemma. Det går bättre och bättre men jag måste hela tiden tänka. Vi bakåtkedjar det och har kommit så långt att han går ut till figuranten och hämtar och kommer tillbaka med den till mig för att få sin belöning. Påviset. Vi är inte så långt borta med andra ord, det gäller bara att befästa. Sedan ska det ju överföras även till fasta rullen.

Sedan måste jag bara berätta om mitt lilla knas. Vi var ute på klubben för att träna med störning. Dock ingen där så störnig blev det inte så mycket av. Men vi hoppade lite vilket vi inte gjort på länge. Det gick kanon ända tills Pep hamnade lite för nära hindret. Det här är så typiskt honom. Han ser sig inte för utan hoppar i alla fall smäller i hela bogen i hindret. Han ser helt förskräckt ut och jag ligger och vrider mig i skratt. Sedan fick jag övertala honom att det inte var jobbigt att hoppa tillbaka. Ut inga problem men tillbaka lite småjobbigt. Men han är ju så samarbetsvillig att efter två tre tjollerhopp så var vi tillbaka på banan igen.

1 kommentar:

Jessica sa...

Tjena. Jag gillar nya looken :) Kul att söket går fint.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: