tisdag, januari 3

Vi har flyt

Var ute på klubben och tränade idag igen. Det är så förbaskat roligt nu. Pep verkar ha landat i sin sista hormon fas. Han kan koncentrera sig igen.

Framförgåendet känns så himla bra vi har ökat upp till ca 20 meter. Han skrittar eller passar hela sträckan plus att han stannar med nosen åt rätt håll när jag ber honom stanna. Vi har några delar kvar för att jag ska vara helt nöjd men det är inte långt borta nu.

Startträningen har verkligen hjälpt oss en bra bit påväg. Det har gjort honom väldigt fokuserad och positiv. Vi har en ritual inför starten som gör oss båda bättre. Jag lägger ut kongen vid/i väskan sedan får Pep ligga brevid den medan jag går och ställer mig. Andas några djupa andetag och koncentrerar mig på uppgiften. När jag känner mig redo säger jag fot och Pep kommer stormandes, sätter sig väldigt fint och är fokuserad som tusan.

För lk 3 är det egentligen bara, vittringen och sättande under gång som inte är helt klart. Så jag känner mig ganska lugn över att vi kommer att vara färdiga för tävling i mars. Jag ser verkligen fram emot det här året, att få komma ut på tävlingsbanan.

Mina mål för 2012 
Uppflytt tilll lk elit
Uppflytt till högre sök
Uppflytt till högre spår

Nu hoppas jag bara att Pep har samma mål som jag :)

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: