måndag, januari 2

Pang i bygget del 2

Jag förundras över denna galet smarta hund. Min träningskompis har fått i uppdrag att träna in vittringsapporteringen. Vi förstår inte varandra där min hund och jag. Hon beskrev honom som
"den där eleven som sitter längst fram och antecknar hela tiden"  Det innebär att jag inte kan göra något bara på en höft utan det måste vara genomtänkt och leda till rätt saker. För han vill verkligen göra rätt.

Med det i bakhuvudet så vill jag att ni tänker er in i vår pangträning.
  • Nyårsraketer - bryr sig inte
  • Nyårssmällare och vi är ute - bryr sig inte. Tittar men fortsätter busa på en gång. Avslappnad.
  • Anna smäller bajspåsar precis framför nosen på honom - bryr sig inte
  • Någon smäller bajspåsar när jag varit arg - då blir det lite jobbigt. Svansen åker ner och han pinnar på lite fortare. Men kan ändå leka med bajspåsen när den serveras.
  • Någon, typ min träningskamrat, smäller bajspåsen när vi tränar - helt fel, svårare att släppa och tar tid innan han kommer tillbaka i rätt arbetskänsla.

Med andra ord har jag meddelat för den här allt för smarta hunden något som jag inte förstår. Han blir störd när det smäller i träningen men inte direkt annars. Beror lite på avstånd och kontroll. Han har ett oerhört kontrollbehov. Då menar jag inte att han vill kontrollera andra hundar eller människor utan han vill ha kontroll på världen. Veta vad som förväntas av honom, göra rätt. Då blir det jobbigt när det smäller i närheten av träningsplanen för DET ingick inte i hans plan.

Han är då för knasig min lilla fläckis.


Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: