torsdag, januari 5

Lillponken blir stor

Min lilla söta snälla rara Pepponke håller på att växa på sig och bli vuxen. Heltplötsligt försvarar han leksaker och säger ifrån. Han börjar få lite råg i ryggen min lilla sötnos. Idag blev han så på hugget när vi tränade att han nästan bet mig. Fatta min lilla mespropp!? Dessutom har han börjat kampa om leksakerna. Jag har jobbat med kampen i alla dessa år men han har inte velat ta den av mig. Nu börjar han bli en riktig best, han ska äga sina saker och försvarar dem för andra. Han kampar och tittar mig i ögonen! Det är knappt så att jag inte fattar det.

Han är så sugen på allt just nu, tar jag fram några torra frollar och säger att vi ska träna stadga och skiftningar så blir han så lycklig att han nästan kryper ur pälsen. Förut har jag kunnat belöna honom ganska glatt med rösten även när vi tränat koncentration hemma men det går inte längre för då kommer han in i helt fel känsla. Han skruvar upp sig och tappar koncentrationen.

Nu börjar den hunden han var vid 7-8 veckor att visa sig, det jobbiga lilla kraftpaket som uppfödaren bara ville bli av med ^^. Snart måste jag kanske börja fostra honom oxå.

4 kommentarer:

Mackan sa...

Jadu, dessa grabbar är verkligen speciella. :) Din har mycket av Skippo. Envisheten... ;) Men gör man något bra av det är den bra att ha. Rosso är så varvad just nu...phiu..Men det går nog att göra något gott av det med. :)

Anonym sa...

Låter som en klockren beskrivning av Spiro...fast sån har han varit hela tiden :-)
/Erika

Jessica sa...

God fortsättning :) Har inte varit inne här på ett tag och nu ser jag att du gjort sidan ny, kul! Ha det så himla bra!

Linda sa...

Vad intressant att läsa att andra syskon också är inne i en mognadsfas nu, såhär sent! Jin gjorde lite av en helomvändning i december och blev vuxen... efter tre år. Plötsligt var fokuset på en helt ny nivå, han var allvarligare, mognare, modigare, tryggare i sig själv, mer utåtkommunikativ. Vuxnare helt enkelt! :D Skitkul men mycket att anpassa sig till. Gäller att hänga med i svängarna.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: