torsdag, januari 5

Inpallnitnig

Ja nu har Knasowich slagit till igen. När Pep blir övertänd så reagerar han inte som vanliga hundar. Han reagerar med stadga. Alltså inte i alla moment, hade ju varit fiffigt i det friaföljet men där är han mer normal.

Det gäller föramförallt inkallningen. Där har det gått troll över sträckan för han kan inte komma på vad han ska göra. Så fort vi har någon som kommenderar så vägrar han att komma på Hit. Säger jag Pep kom så är problemet löst. Men då är jag ju lite tjurig i min natur så jag vill inte ge mig. Det är hit som är vårt tävlingsord och då ska vi lösa den här knuten, därmed basta.

Då vi tänker både jag och min prick vill jag som att han ska komma på själv vad som lönar sig. Men det går inte han tar sig inte över spärren. Övertänd hund är detsamma som hund som stannar kvar på plats. Gör oftast en väldigt fin skiftning sitt - stå utan att flytta fram en tass. Men vad hjälper det....

Jag resignerar, får helt enkelt locka honom med kongen för att komma över spärren. Vid kommendering måste ordet hit laddas med spring inte stå. Knasiga knasiga hund. Tjuriga, tjuriga matte.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: