måndag, januari 23

Mr Sensitive

Ledigdag och jag passar på att ta en promenad med Pep själv. Vi har det så underbart bara njuter, inga konstiga skälliga hundmöten och han lyssnar så fint. Vi går där och strosar, eller tja strosar var väl en underdrift då Pep är väldigt dålig på att strosa. Nosa kan han men att bara lufsa fram är inte hans grej.

Vi har gått en stund utan sällskap, inga möten av varken människa eller hund. Då kommer det en kvinna och går. Jag ser att Pep reagerar men tänkte att det var för att hon var liten och svartklädd, ser ut som husse. Men så från ingenstans hoppar han fram till henne och ska hälsa. Han är inte på och skäller inte men det är som att han måste ta sig fram och kolla av. Reaktionen från kvinnan får mig att förstå att hon är hundrädd. Jag försöker lugna som man alltid gör, men det är ju bara dumt. Så jag ber om ursäkt och går därifrån.

Vi har innan den här hundrädda kvinnan mött ca 10 personer som han inte ens tittat på. Han har gått före mig lös och jag har bara kunnat styra honom till rätt sida. Han är ju inte så där översocial. Vad var det som gjorde att han tyckte att den här kvinnan bara måste undersökas och det med ett litet skutt fram till henne. Sedan nos nos och så var det avklarat. Så himla dumt! Vi mötte en massa studenter på vägen efter det vissa i grupp om 3 som han bara stannade och tittade på. Ingen annan var han tvungen att hälsa på, inte ens de som hälsade på mig.

Undra var det var för signaler som han bara kände att han var tvungen att undersöka. Ibland är det dumt att han en hund som har känselspröten så långt ute. Å andra sidan är han ju tydlig så det blir lätt för mig att se. Nu vet jag att han reagerar på hundrädda.

Stort GRATTIS till Thomas och Syket som blev årets POPband på P3Guld galan.  Äntligen!

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: