onsdag, januari 4

Stå - ligg

Nog är det väl ändå gud förbannat här har jag tyckt att han kunnat det helt klockrent och så har han börjat flytta fram baktassarna ett steg. När började det ingå i momentet? Ingen som vet.

Vissa delar i momenten glömmer jag bort att hålla vid liv så är det bara. Det är så många små delar som hela tiden ska vara perfekta så jag har väl lag den här skiftningen åt sidan då jag tycker att han kan. Jojjo då kommer straffet lite senare för skutteliskutt hoppar Pep fram och lägger sig så fint.

När sånt här händer kan jag inte låta bli att pilla i det. Jag älskar de små detaljerna det är väl därför jag tycker det är så himla kul att träna lydnad. Men det är nog även en av anledningarna till att jag tycker att vi aldrig är klara för det är ju inte perfekt... men vilken hund utför allt perfekt hela tiden om jag får fråga?

Nåväl vi joxar vidare med ligg från stående och efter några pass på mattan i vardagsrummet ska ni nog se att vi är tillbaka i det fina som vi en gång hade.

5 kommentarer:

Mackan sa...

Vad härligt det är att läsa om er träning nu. :) Fina mål för året med. Fixar ni plättlätt!!

Ulla J sa...

Oj vilken busglad association jag får av det du skriver. Jag tänker att Pep tycker det är jättekul att du ber honom ligga och så gör han ett glädjeskutt innan han snällt utför mattes önskning :)

Brittmari sa...

Hoppas din glädje över lydnadsträningen smittar av sej. Men med din och Annikas hjälp kommer jag att fixa det. Se nu har jag skriftligen lovat det,dags att sätta igång...

ellapix sa...

Ja Ulla jättekul tycker han att det är. Träningen är nog den bästa stunden på dagen för honom. Men att slarva är inte riktigt hans grej. :)

ellapix sa...

Perfekt Brittmari - jag skriver ut och sparar det för framtiden.

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: