lördag, november 7

Snögumma

Idag har vi börjat jobba med linjen. Alltså jag har lagt på ytterligare ett kriterium i framförgåendet. Det går inte att vimsa sig fram till flaskan utan nu ska han gå rakt. Jag klickar och ger belöningen så att han står framför mig riktad mot flaskan så att vi är redo att gå på en gång.

Inser att jag nog kan gå fort framåt i platsläggandet. Har nog varit lite väl försiktig där. Idag låg Pep med huvudet i backen utan att smyga framåt. Eller krypa...

Så till något helt annat.

Nu har snön landat här i Pstan, jag längtar genast ut och bestämde mig för att ta elljusspåret. Det visade sig vara ett dumt beslut. Varje år glömmer jag bort hur mycket snö som fastnar i Ixxis päls. Tillslut kunde hon inte gå. Klumparna var både tunga och så stora att hon fick vispa sig fram då benen inte kunde vara så nära varandra som de brukar. Tillslut fick jag bära henne. Vi letade oss ut ur skogen och hittade en bilväg som var väl trafikerad och därmed även spårig och inte allt för snöig på vissa ställen. Visste inte riktigt vart vi var så vi fick leta oss tillbaka hem igen.

Väl hemma lite senare än vi tänkt typ en timme senare, så väntade Isäntäs bror med familj på oss och vi begav oss ut på stan. Kom hem med ett par nya byxor och en fin kudde till soffan. Nu är det fotboll så jag och Pricken har varit nere i garaget och tränat, jag är alltid lika lycklig när vi håller på han och jag.

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: