fredag, november 6

På topp

Bättre och bättre dag för dag...

Har nu haft så många bra promenader nu att jag knappt vill gå hem. Äntligen har det där fina infunnit sig. Det där som gör att det här helt underbart att vara ute och gå. Har saknat det ett tag nu men peppar peppar så har det återvänt. Idag gick vi bara längre och lägre bort, trots att jag hade alla tre i koppel. Röran är borta och ordningen tillbaka. När ordningen infinner sig så går det ju inte annat än att njuta. Fantastiskt!

Ännu mer på plussidan.

Apporteringsträningen har smittat av sig i leken. Att komma tillbaka med leksaken är inte lika svårt nu. Jag visar min handtarget och han kommer med den i munnen. Tidigare har han bara släppt och kommit. Gissa om jag gillar. Slickandet på apporten har minskat oxå i och med att avståndet mellan mig och apporten har ökat. Trycket har väl minskat på honom och då är det enklare att bara plocka upp och komma med den. Han skyndar sig verkligen tillbaka till min hand för att trycka nosen i den. Det är så fint!

Jag älskar att träna med den här hunden. Inget känns någonsin som ett problem. Tja i alla fall när det gäller lydnadsbiten. I skogen har vi fortfarande lite kvar.

1 kommentar:

Mackan sa...

:) Kul!! Handtarget körde jag ju med dojan med.
Trevlig helg!

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: