söndag, oktober 18

Så kan det vara ibland

Jag har jobbat hela veckan, det är lite ovant så jag har inte varit mitt pigga glada jag och därför har hundarna kanske inte fått så mycket mentalstimulans som de brukar. Det har märkts under helgen och de har jag ägnat mest åt allmänlydnad.

Ixxi är nog den som har haft det roligast i veckan, hon har varit på besök hos en barnfamilj som bor i vårt hus. De har två små barn och de har varit sjuka hela familjen. De tyckte att de hittat på allt som går att hitta på så tillslut kom de ned och frågade om de fick låna Ixxi för att barnen skulle få något roligt att göra. Så två dagar har Ixxi varit hos dem i två timmar. Hon har stormtrivts med det och ville inte gå hem.

Ellas hälta börjar ge med sig. Men hon är så pigg att jag är rädd att så fort jag släpper henne fritt kommer hon och Pep att busa tillbaka det onda. Det är jobbigt för den att inte få leka med varandra hon förstår inte sitt eget bästa. Den lilla vilden han har det jobbigt nu, mycket dofter som måste undersökas. Det resulterar i inte allt för trevliga koppelivägdragningar. Humpf, det gillas inte av matten. Fortsääter det så här kommer det inte att bli kul när det blir is under fötterna. Måste stävja i tid. Ägnade en hel timmes promenad idag åt att styrsla detta problem. Alla som går förbi säger "vilka lydiga hundar du har" och själv är jag alltid ett steg längre fram i tanken och kan därför inte alltid njuta av det lydiga. Dumt av mig. När vi kom till en otrafikerad del av vår promenad fick tanterna vara lösa. Vill som sagt inte ha Pepson och Findus lösa samtidigt. Vilken skillnad det är att gå med en hund. Då kan jag njuta och känna att jag har världens bästa lilla Prick. Då är han så duktig, drar inte iväg går fint vid sidan och anpassar sig till min takt. Varför går inte det när alla tre är kopplade?

Lekrapport
Vi leker vidare och jag tycker mig se framsteg varje gång. Han ser mig inte längre som en tjuv som tar bort det roliga. Han kommer fram till mig. Är den en kampleksak som jag kastat så kommer han faktiskt tillbaka med den till mig. Bollar är de en annan sak med. De är fortfarande lite för roliga att leka själv med. Men jag får bli mer och mer delaktig i den leken, även om jag inte är en resurs än..

Nu ska jag se slutet på Parlamentet.

Måste bara berätta att idag har Peps mamma Billie, LP Windsors Beautiful Girl, klarat sitt MT. Ett stort grattis till henne!

Inga kommentarer:

Totalt antal besökare: Besökare den här månaden: